کلمات کلیدی به صورت کوتاه و طولانی در سئو هست. مطلبی که در این جا اینم بگیم اینه که بیشتر وبمسترها تمرکز خود رو روی کلمات کوتاه می ذارن و توجه به کلمات کلیدی طولانی ندارن. اما برخلاف خیالات اونا که فکر می کنن با کلمات کلیدی کوتاه شانس موفقیت اونا بیشتره، لازمه بدونین که این باور به دولیل کلی اشتباهه:کلمات کلیدی به صورت کوتاه و طولانی در هست.

مطلبی که در این جا اینم بگیم اینه که بیشتر وبمسترها تمرکز خود رو روی کلمات کوتاه می ذارن و توجه به کلمات کلیدی طولانی ندارن. اما برخلاف خیالات اونا که فکر می کنن با کلمات کلیدی کوتاه شانس موفقیت اونا بیشتره، لازمه بدونین که این باور به دولیل کلی اشتباهه:

۱- کلمات کلیدی کوتاه کلمات پر رقابتی هستن که بیشتر سئوکارها به سمت اونا می رن پس شانس موفقیت در به کار گیری این کلمات پایینه.

۲- نکته باحال اینه که کاربران تمایل دارن که موضوعات خود رو با جزئیات جست و جو کنن یعنی از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنن تا راحت و سریع به نتیجه برسن به خاطر همین یکی از اصول ، بهینه سازی محتوای سایت براساس کلمات کلیدی طولانیه.

‫وقتی که تحقیق کلید واژه ای رو‬ انجام میدی ، با عبارتهای مختلفی روبرو میشیم‬ و این موضوع مهمی در مورد ‬کلمات کلیدی و چگونگی جستجو اوناس‬.‬ واسه توضیح کلمات کلیدی Long Tail،‬ باید به لیست بعضی از کلید واژه ها رفته‬ و بفهمیم که چی مهمه و هدفمون چیه.‬ مثلا اگه سئو‬ بخش مهمی از‬‬ جستجوی ماباشد‬  پس باید هر‬ کلید واژه ای که سئو سایت‬ و خدمات سئو‬ داشته باشه رو بررسی کنیم و جمع آوری کنیم‬. بعد از اینکار میتونیم لیست خود رو بررسی کنیم.‬ یکی از کارایی که مردم انجام میدن‬ اینه که به عبارتهای عمومی‬ که جستجوهای بسیاری دارن جذب می شن‬ و این خیلی خوبه چون هزاران‬ جستجو واسه این واژه هست.‬

سطوح کلمات کلیدی Long Tail

معمولا این چیزیه که اون‬ رو لیست ده برتر می گیم‬. کلیدواژهای ده تای برتری که‬ مقدار جستجوها رو دریافت میکنن ولی‬ چیزی که جالبه اینه که‬ اونا بیشترین توجه رو از رقابایشان دریافت میکنن.‬ در نتیجه این کلید واژه ها مورد توجه ترین‬ واژه ها هستن که شما با بالاترین‬ مقدار از رقابت پیدایشان میکنین.‬ همه توجه ها بر عبارت سر متمرکز شده چون اونا روشن تر هستن‬ البته وقتی که مردم دقیقتر عمل میکنن‬ جستجوهای چندانی رو اضافه نمی کنن‬. این مقدار خیلی از جستجو هاس‬ و اینا دقیقترین اوناس‬ و بیشتر از همه مردم به دنبال نتیجه روشن هستن‬.‬

وقتی که مردم در سطح تقاضایشان قرار دارن‬ عبارت بسیار دقیقی رو در موتور جستجو می نویسند‬ و دراین زمان با گزینه ها‬ و تنوعای مختلفی روبرو می شن‬ و به این صورت به حالت جمع اوری میرن‬ و به هر کاری که میتونن فکر میکنن.‬ گزینهام چی هستن؟‬ چی باید بدونم؟ چه نظراتی در مورد این مکان داده شده؟‬ پس اونا از کلیدواژهای‬ تحقیق شده تری استفاده میکنن و‬ بعد مشخصه های مختلفی که‬ در نتیجه دیده ان رو خارج میکنن‬ و یا در نظرات که در‬ اون نظرات ضعیفی رو دریافت میکنن‬ و بعد وقتی که آماده می شن‬‬‬ ‫به توانایی مشخصی تعهد بدن‬ واژه های مشخصی در عبارت جستجو‬ استفاده میشه.

از پایه این عبارت طولانی تریه‬ ولی جستجوگران تمایل و رقبت بیشتری‬ به تبدیل کردن خریداران دارن‬ و هدف ما اینه که هر دو رو ببینیم‬ هم سطح تعهد و هم سطح علاقه‬. سطح علاقه بازدید کنندگان رو می آورد‬ ولی تبدیلها خیلی سریع رخ نمیدن.‬ سطح تعهد بازدید کنندگان کمتری رو‬ واسه هر کلیدواژ ه می آورد‬ ولی هر چی تعهد بالاتر،‬ تبدیلهای بیشتری هم انجام میشه‬ و وقتی که ما در مورد دنباله دراز‬ صحبت میکنیم، بیشتر توجه ها بر عبارت کلیه ولی‬ بیشتر فعالیتها در دنباله دراز‬ و عبارتهای جزئی تره‬‬‬.