: با این خوراکیا پیر نمی شین

یکی از مشکلاتی که آدم از گذشته تا کنون با اون درگیره پیر شدن است. آدما همیشه به دنبال راه و روش ها جور واجور بودن تا بتونن از پیر شدن جلوگیری کنن و همیشه جوون بمونن.

آزمایشات و برسیای محققان نشون داده اگه آدم از غذاها و خوراکیایی که خاصیت ضد پیری دارن استفاده کنه تا حد زیادی می تونن از پیری جلوگیری کنن و مدت زمان بیشتری جوون بمونن.

این خوراکیا معمولا با دور نگهداشتن بدن از بیماریای دوران پیری مانند بیماریای قلبی، دیابت، پوکی استخون، فرد رو جوون و سرحال نگه می داره. در این مقاله به بعضی از این خوراکیا اشاره شده.

آووکادو

روغن موجود در آووکادو پوست رو سفت و مرطوب می کنه.

این میوه پر از اسیدهای چرب اشباع شده و مناسب سیستم قلبی و عروقیه.

توت

تحقیقات نشون داده که شکلای جور واجور توتا شامل ترکیباتی هستن که از التهاب کم می کنه و جلوی اکسیداسیون، که به بافتای بدن آسیب می زنه، رو میگیره.

توت هم اینکه باعث آزاد شدن کلاژن در پوست شما شده و باعث می شه تا پوست صاف و سفتی داشته باشین.

گردو

این خوراکی خوشمزه، دارای مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳  است که در برابر بیماریای قلبی شما رو محفوظ نگه می داره و در عین حال قدرت استخوانا رو زیاد می کنه.

اگزمای پوستی رو برطرف کرده و با آسم هم مقابله می کنه.

واسه سیستم هاضمه هم خیلی خوبه.

شکلات تیره

شکلات تیره گردش خون در بدن رو بهتر می کنه و توانایی پوست رو در مرطوب موندن، بالا می بره و جلوی چروک شدن پوست رو میگیره و ظاهری جوون تر به فرد میده.

هم اینکه از اونجایی که پر از فلاونوئیدهای آنتی اکسیدان است از التهاب پوست به وجود اومده به وسیله نور ماوراء بنفش پیشگیری می کنه.

غلات سبوس دار و گندم کامل

غلات سبوس دار و گندم کامل واسه حفظ کارکرد طبیعی پوست و رشد دوباره سلولای نوین مفیدن. غلات سبوس دار به حفظ سطح گلوکز خون کمک می کنن.

از طرفی گندم کامل شامل فیبر، مواد معدنی، ویتامین B و پر از آنتی اکسیدانه و می تونه شروع علایم پیری مانند بیماریای قلبی و عروقی رو کم کنه و از دچار شدن به سرطان کم کنه.

هم اینکه به دلیل اندازه پایین هضم شون، از بیماریایی مانند دیابت و فشار خون بالا پیشگیری می کنن.

لوبیا

تحقیقات نشون داده که لوبیا غذایی عالی واسه قلبه و هرچه بیشتر لوبیا استفاده کنین، قلب سالم تری دارین.

لوبیا، منبعی عالی از پروتئینای کم چربی و فیبر هستن و می تونن کلسترول خون رو پایین بیارن.

اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین پر از ویتامینا از جمله ویتامین B، آنتی اکسیدان، پتاسیم و آهن هستن.

ماهی

غذاهای دریایی مخصوصا ماهیای چرب مانند قزل آلا، شامل اسیدهای امگا۳ بوده که حافظه رو بهتر می کنن و کارکرد مغز رو زیاد می کنن و اثرات ضد التهابی خوبی دارن.

هم اینکه واسه درمان یبوست مناسب هستن.

تازگیا محققان به این نتیجه رسیدن که روغن زیتون شامل چربیای تک اشباع نشده هستن.

این نوع چربیا واسه قلب و بدن بسیار مفیدن و خواص ضدپیری دارن.

یکی از بهترین خوراکیا واسه تولید گلبول قرمز اسفناجه چون اسنفانج یکی از منابع سرشار ویتامین B هستش.

واسه درمان مریضی، خستگی و بی حالی یکی از بهترین روش ها مصرف کلم بروکلی یا چغندره چون این خوراکیا تموم سموم بدن رو از بین می برن.

نوین ترین اخبار بخش سلامت رو در ایران استایل دنبال کنین

سلامت – پزشکی – دکتر – مریضی – درمان – قرص – نشونه ها – عوامل

.

منبع : iranstyle.ir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *