با این خوراکیا کلاژن بسازین!

با این خوراکیا کلاژن بسازین!

خوراکیای کلاژن ساز , بدن آدم در حالت عادی کلاژن تولید می کنه، اما با افزایش سن از اندازه تولید این ماده کم میشه.

خوراکیای کلاژن ساز

کلاژن الان یکی از موضوعات داغ در دنیای مکملا هستش و شرکتای جور واجور اجناس خود رو ,
واسه جوانسازی پوست، بهره مندی از استخوانا و غضروفایی سالم و مو و ناخنایی قوی روونه بازار می کنن.

بدن آدم در حالت عادی کلاژن تولید می کنه، اما با افزایش سن از اندازه تولید این ماده کم میشه.
کاهش در اندازه تولید کلاژن موجب از دست رفتن انعطاف پذیری و ساختار بدن می شه
و تشکیل نشونه هایی مانند چین و چروک و افتادگی پوست رو به دنبال داره.

فرض بر اینه که با مصرف کلاژن شما می تونین از پیری پوست یا فرسودگی غضروفا پیشگیری کنین.
با این وجود، بعضی کارشناسان دودلی دارن که مصرف مکملا بهترین روش واسه حفظ کلاژن باشه.

فلفل دلمه ای قرمز

ویتامین C واسه تامین کلاژن لازمه و فلفل دلمه ای قرمز پر از این ماده مغذی است.
ویتامین C یه آنتی اکسیدان است که تولید کلاژن رو بهتر کنه. در غیاب ویتامین C،
بدن نمی تونه به طور موثر کلاژن تولید کنه.

آشنایی با خوراکیای کلاژن ساز

تنها نصف فنجون فلفل دلمه ای قرمز خام ۱۵۸ درصد از دوز روزانه ویتامین C رو تامین می کنه.
از دیگر منابع خوب واسه ویتامین C میشه به گریپ فروت، کیوی، فلفلای سبز، بروکلی، توت فرنگی، و پرتقال اشاره کرد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی پر از آنتی اکسیدان لیکوپنه و می تونه به مراقبت از چرخه تامین کلاژن در برابر آسیب زیست محیطی ,
کمک کنه. جدا از کاهش تولید، یکی از دلایلی که با افزایش سن کلاژن از کفتون میره،
آسیب به وجود اومده به وسیله آلاینده ها و پرتو فرابنفشه.

ساخت کلاژن در بدن با گوجه فرنگی

این آسیب تجزیه کلاژن رو تسریع می کنه. لیکوپن می تونه به مراقبت از پوست کمک کنه و سطوح مناسب کلاژن رو حفظ کنه.
از دیگر منابع خوب واسه لیکوپن میشه به سبزیجات قرمز و نارنجی، مانند هندوانه و گریپ فروت صورتی اشاره کرد.

ماهی سالمون

واسه بهره مندی از چربیای دوستدار قلب یکی از بهترین گزینه ها مصرف ماهیای چرب است،
اما می دونستین اونا می تونن از پوست شما در برابر تشکیل چین و چروک و خطوط هم مراقبت کنن؟

به طور خاص، ماهی سالمون، یه منبع عالی واسه اسیدهای چرب امگا-۳ه،
که التهاب رو کاهش میدن و از تجزیه کلاژن به واسطه آسیب زیست محیطی پیشگیری می کنن.

قرار گرفتن بیشتر از اندازه در برابر نور خورشید می تونه به سنتز کلاژن آسیب وارد کنه
و التهاب در پوست رو زیاد کنه.

مصرف اسیدهای چرب امگا-۳ که در غذاهای دریایی فت و فراوون یافت می شن، به واقع در مقابله با التهاب و مراقبت از کلاژن ,
موفق عمل می کنه. از دیگر منابع خوب واسه چربیای سالم میشه به آووکادو، گردو، و دانه های چیا اشاره کرد.

خوراکیای کلاژن ساز واسه پوست

سیب زمینی شیرین

با خوردن تنها یه عدد سیب زمینی شیرین پخته می تونین تا شش برابر ارزش مصرف روزانه ویتامین A رو دریافت کنین
و سلامت پوست و مفاصل خود رو حفظ کنین. ویتامین A بدن رو واسه تولید کلاژن بیشتر تشویق می کنه.

هم اینکه، این ویتامین از رشد سلولی پشتیبانی می کنه و نقش مهمی در تشکیل طبیعی ,
و حفظ اندامای بدن که بزرگترین اونا پوسته، اجرا می کنه.
از دیگر منابع خوب واسه ویتامین A میشه به هویج، طالبی، انبه، و زردآلو اشاره کرد.

گوشت بوقلمون

اسید آمینهای بسیاری در تولید کلاژن نقش دارن. به خاطر همین، مصرف پروتئین به اندازه کافی که از اسید آمینه,
بوجود اومده، مهمه. گوشت بوقلمون منبع خوبی واسه پروتئین بدون چربی و هم اینکه لیزین،
یکی از اسید آمینهای اصلی که تولید کلاژن رو آسون کردن می کنه، است.

سه اسید امینه اصلی که در سنتز کلاژن نقش دارن شامل پرولین، گلیسین، و لیزین می شن.
لیزین یه اسید آمینه اساسیه،
یعنی بدن ما در حالت عادی اونو تولید نمی کنه و از این رو واسه تامین اون به مواد غذایی مصرفی متکیه.

هم اینکه، گوشت بوقلمون پر از کولینه، که واسه تولید کلاژن به گلیسین تبدیل می شه.
اگه گیاهخوار هستین می تونین لیزین رو از منابع گیاهی مانند سویا و بادام هندی تامین کنین.

خواص عالی تخم مرغ در تولید کلاژن

تخم مرغ

تخم مرغ رو کامل استفاده کنین. زرده تخم مرغ پر از کولین، یه ویتامین B، است که به گلیسین،
اسید آمینه ای که در تولید کلاژن نقش داره، تبدیل می شه.

یه تخم مرغ بزرگ دارای ۱۸۷ میلی گرم کلستروله. از دیگر منابع واسه کولین میشه به لوبیا سفید،
گوشت بوقلمون، ماهی سالمون، و گل کلم اشاره کرد.

جام جم

.

منبع : persianv.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *