رتبه بندی عوامل موثربر اعتماد مشتریان به خدمات بانکداری اینترنتی

خدمات بانکداری الکترونیک 
 توسعه دسترسی به شبکه گسترده جهانی(اینترنت) انقلابی را در زمینه ارتباطات «یک به یک» و «یک به چند» در همه نقاط دنیا ایجاد کرده می باشد. به جرأت می‌توان گفت که جهان هیچگاه شاهد چنین شتابی برای بهره گیری از یک پدیده علمی نبوده می باشد. دسترسی تعداد زیادی از مردم به شبکه جهانی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمان‌های مختلف از طریق دنیای مجازی، بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده می باشد و تجارت و بانکداری الکترونیک را می‌توان از تبعات گسترش و نفوذ آن دانست. با در نظر داشتن اهمیت موضوع بانکداری الکترونیک و طریقه صعودی رواج آن در ایران و جهان لازم دانستیم مروری سریع داشته باشیم بر مفاهیم اولیه در این عرصه مانند نسبت تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

شاخه‌های بانکداری الکترونیک

  • بانک‌داری اینترنتی
  • بانک‌داری مبتنی بر تلفن همراه و فناوری‌های مرتبط با آن
  • بانک‌داری تلفنی
  • بانک‌داری مبتنی بر نمابر
  • بانک‌داری مبتنی بر دستگاه‌های خودپرداز
  • بانک‌داری مبتنی بر پایانه‌های فروش
  • بانک‌داری مبتنی بر شعبه‌های الکترونیکی

2-5-3)مزایای بانکداری الکترونیک

مزایای بانکداری الکترونیک را می‌توان از دو جنبه مشتریان و موسسات مالی مورد توجه قرار داد از دید مشتریان می‌توان به صرفه جویی در هزینه‌ها، صرفه جویی در زمان و دسترسی به کانال‌های متعدد برای انجام عملیات بانکی نام برد. از دید موسسات مالی می‌توان به ویژگی‌هایی زیرا ایجاد و افزایش شهرت بانک‌ها در ارائه نوآوری، حفظ مشتریان علی‌رغم تغییرات مکانی بانکها، ایجاد فرصت برای جستجوی مشتریان جدید در بازارهای هدف، گسترش محدوده جغرافیایی فعالیت و برقراری شرایط رقابت کامل را نام برد.

براساس تحقیقات موسسه Data Monitor مهم‌ترین مزایای بانکداری الکترونیک عبارت‌اند از:

1- تمرکز بر کانال‌های توزیع جدید

2-ارائه خدمات اصلاح شده به مشتریان و

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف علمی مد نظر پژوهش عبارتند از:

1-شناسایی ورتبه بندی عوامل موثر براعتماد مشتریان به خدمات بانکداری اینترنتی

2-سنجش ارتباط بین امنیت سیستم بانکداری اینترنتی بااعتماد مشتریان

3-سنجش ارتباط بین  سهولت ادراکی  بانکداری اینترنتی بااعتماد مشتریان

4-سنجش ارتباط بین سودمندی ادراکی بانکداری اینترنتی بااعتماد مشتریان

5-سنجش ارتباط بین آگاهی دهندگی بانکداری اینترنتی بااعتماد مشتریان

6-سنجش ارتباط بین کاربرپسندی بانکداری اینترنتی بااعتماد مشتریان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  رتبه بندی عوامل موثربر اعتماد مشتریان به خدمات بانکداری اینترنتی با فرمت ورد