عنوان کامل پایان نامه :

 رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش با بهره گیری از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL

ذخیره دانش

سازمان‌ها پیش از آنکه به مقصود بازیابی بعدی، اقدام به ذخیره­ی دانش کنند، بایستی اطلاعات مهم را شناسایی کرده، بهترین روش حفظ آن را تعیین نمایند. سازمان‌ها از طریق ارزیابی، پژوهش و آزمایش به اطلاعات معنی می­بخشند. ذخیره­ی دانش، سیستم­های فنی از قبیل رکوردها و بانک اطلاعاتی و فرایندهای انسانی را مانند حافظه­ی جمعی و فردی و اجماع نظرات، به کار می­گیرد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

سیستم ذخیره­ی دانش بایستی دارای موارد ذیل باشد:

ـ ساختاری که اجازه می­دهد سیستم، اطلاعات را به گونه سریع و صحیح دریافت و ارائه کند؛

ـ طبقه بندی (اطلاعات) از قبیل رویدادها، سیاست­ها یا رویه­ها که بر پایه نیازهای یادگیری انجام می­گردد؛

ـ توانایی ارائه­ی اطلاعات مورد نیاز به صورت روشن و دقیق؛ و

ـ محتوایی که دقیق و به موقع بوده و همواره در دسترس می باشد.

سازمان به کمک سیستم ذخیره­ی دانش، قادر به حفظ و نگهداری دانش می­گردد؛ در این صورت دانش، دارایی شرکت می­گردد. بدین ترتیب دانش شب­ها به خانه نمی­رود و یا هنگامی که کارمندی ترک خدمت می­کند، شرکت آن را از دست نمی­دهد (Coakes et al, 2010).

تحلیل و داده کاوی

داده­کاوی، یکی از جدیدترین ابزارهای تحلیلی برای تواناسازی سازمان‌ها جهت یافتن معنی و مفهوم در    داده­های آن‌ها می باشد. کارکنان به وسیله کشف الگوهای جدید یا متناسب کردن مدل­ها با داده­ها، می­توانند اطلاعات را برای کمک به توسعه استراتژی­ها و پاسخگویی به سؤالات پیچیده­ی کسب و کار، ذخیره و سپس استخراج کنند. امروزه نرم­افزاری توسعه یافته می باشد که بتواند حجم عظیمی از اطلاعات را تحلیل و الگوهای پنهان را شناسایی نماید. در حالی که فرایند تحلیلی آنلاین می­تواند پاسخگوی سؤالات مدیران باشد، نرم­افزار داده­کاوی پاسخگوی سؤالاتی از مدیران می باشد که هنوز به آن فکر نکرده­اند (Chua & Goh, 2008).

وظایف متعددی برای داده­کاوی هست؛ از قبیل، طبقه­بندی، پیش بینی، خوشه بندی، اختصار­سازی و مدل­سازی وابستگی­ها وکشف تغییر و انحرافات. روش­های داده­کاوی شامل شیوه­های مبتنی بر نمونه قوائد و درخت تصمیم، رگرسیون غیرخطی و طبقه­ای، مدل­های احتمالی وابستگی گرافیکی، یادگیری ارتباطی و عاملان هوشمند می باشد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

–  شناسایی شاخصهای اثرگذار بر انتخاب استراتژی مدیریت دانش

2- ارائه مدل تلفیقی انتخاب استراتژی مدیریت دانش با رویکرد ANP و DEMATEL

3-  انتخاب استراتژی مدیریت دانش در شهرداری تهران با بهره گیری از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش با بهره گیری از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL با فرمت ورد