برای بازاریابان ، AdWords مزایای مختلفی دارد:

     

  • می توانید بجای سرمایه گذاری وقت در یک سئو یا تبلیغات بازاریابی رسانه های اجتماعی ، مستقیماً تولید فوراً ایجاد کنید.
  • سرمایه گذاری

     

  • ردیابی نرخ تبدیل و نتایج آسان است ، به شما امکان می دهد کمپین خود را بهینه کنید و بازده سرمایه گذاری خود را بهبود بخشید.
  • بسیاری از بازاریابان ، به ویژه افرادی که بخشی از راه اندازی های کوچک هستند ، از ترس از گران بودن یا چالش برانگیز بودن ، از AdWords جلوگیری می کنند. این قابل درک است – پس از همه ، این ترافیکی است که شما باید هزینه پرداخت کنید ، نه ترافیک رایگان جستجوی ارگانیک.

    علیرغم شهرت خود به عنوان یک کانال تبلیغاتی گران ، AdWords پس از بهینه سازی و صدا درآوردن کمپین ، به طرز حیرت انگیزی مقرون به صرفه است. چند هفته از دست دادن پول اغلب می تواند به یک کمپین بسیار سودآور منجر شود که چندین سال نتیجه می دهد.

    آیا می خواهید گوگل AdWords را به زرادخانه بازاریابی دیجیتالی کسب و کار یا شرکت خود اضافه کنید؟ برای یادگیری اصول اولیه AdWords ، از انتخاب کلمات کلیدی گرفته تا ایجاد اولین تبلیغات متنی خود ، بخوانید.

    دیجیتال

ایجاد کمپین خود

قبل از اینکه بتوانید تبلیغات خود را شروع کنید و هر بار که کاربر روی آن تبلیغ کلیک کند ، مبلغی را پرداخت کنید ، باید کمپین خود را تنظیم کنید.

گوگل AdWords به دو شبکه تقسیم می شود:

     

  • جستجوی شبکه ، که از تبلیغات متنی نمایش داده شده در کنار نتایج جستجوی گوگل تشکیل شده است. هنگامی که با استفاده از گوگل مواردی مانند “بیمه اتومبیل” یا “دوچرخه برقی” را جستجو می کنید ، تبلیغات شبکه جستجو را مشاهده خواهید کرد.
  •  

  • نمایش شبکه ، که از تصاویر ، فیلم و تبلیغات تعاملی نمایش داده شده در وب سایت های ناشر تشکیل شده است. اینها تبلیغاتی است که در کنار فیلم های یوتیوب و داخل واحدهای AdSense در وب سایت های خبری و وبلاگ ها مشاهده می کنید.

هر دوی این شبکه ها توسط کلید واژه ها هدایت می شوند. در این راهنما ، ما روی شبکه جستجو متمرکز خواهیم شد ، زیرا شروع این دو شبکه به عنوان یک مبتدی AdWords ساده تر است.

برای ایجاد کمپین خود ، بر روی دکمه “+ کمپین” در رابط AdWords کلیک کنید ، سپس “فقط جستجو در شبکه” را انتخاب کنید تا کمپین خود را در جستجوی گوگل محدود کنید:

در صفحه بعد ، باید نام مبارزات انتخاباتی خود را انتخاب کنید و نوع تبلیغی را که می خواهید نمایش دهید انتخاب کنید. برای اکثر کمپین ها ، تبلیغات استاندارد برای کلمات کلیدی بهترین نتایج را به شما می دهد.

قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید ، مطمئن شوید که “شامل شرکای جستجو شوید” را انتخاب کنید. با این کار از نمایش تبلیغات شما در موتورهای دیگر جلوگیری می شود و دسترسی آنها فقط به شبکه جستجوی گوگل محدود می شود.

همچنین می توانید نوع دستگاههای مورد نظر خود را در کمپین خود انتخاب کنید. اگر فقط می خواهید در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شود ، می توانید انواع دستگاه را انتخاب کنید تا دسترسی خود را به سخت افزاری که می خواهید هدف گذاری کنید محدود کنید.

بعد از اتمام این بخش ، به پایین صفحه بروید. مرحله بعدی انتخاب مکان مورد نظر خود است. گوگل به شما امکان می دهد کل کشورها ، مناطق یا شهرها و شهرهای خاص را انتخاب کنید. هرچه هدف شما بیشتر شود ، مخاطبان کمپین شما کوچکتر خواهند شد.

پس از انتخاب مکان کمپین خود ، زبانهای هدف خود را انتخاب کنید. بهتر است هر کمپین را به یک زبان محدود کنید ، زیرا این کار باعث می شود تبلیغات شما به افرادی که نمی توانند آنها را درک کنند ، نشان داده شود (به عنوان مثال تبلیغات انگلیسی در یک منطقه اسپانیایی زبان).

برای مثال کمپین ما ، ایالات متحده را به عنوان منطقه هدفمند جغرافیایی و انگلیسی به عنوان زبان کمپین انتخاب کرده ایم:

از اینجا زمان آن رسیده که پیشنهاد خود را تعیین کنید. در این مرحله ، اطلاعات بسیار کمی در مورد هزینه کلمات کلیدی مورد نظر خود دارید ، بنابراین بهتر است پس از تنظیم کامل کمپین خود ، پیشنهاد نسبتاً کمی را وارد کنید که بعداً اصلاح کنید.

برای مثال کمپین ما ، ما یک پیشنهاد پیش فرض ۱٫۰۰ دلار وارد کرده ایم و روزانه ۲۰ دلار تعیین می کنیمبودجه. ما همچنین ویژگی هایی مانند اطلاعات مکان و نقشه های سایت را حذف نکرده ایم:

دلار

گروه های تبلیغاتی و کلمات کلیدی

AdWords کارزارها را به گروه های تبلیغی تقسیم می کند – گروه کلمات کلیدی مشابه که یک تبلیغ خاص را “مضمون” می کنند. در مثال زیر ، ما یک گروه تبلیغاتی را برای کلمات کلیدی مرتبط با آموزش بازاریابی اینترنتی ایجاد کرده ایم تا پیشنهاد خود را ارتقا دهیم:

گوگل بر اساس محتوای صفحه فرود شما کلمات کلیدی را برای هر گروه تبلیغاتی توصیه می کند. شما می توانید کلمات کلیدی گوگل را بپذیرید ، یا بر اساس آنچه فکر می کنید مخاطب مورد نظر در جستجوی آن است ، کلمات کلیدی خود را اضافه کنید.

به عنوان یک قاعده کلی ، در حدود ۵-۱۰ کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی هدف گذاری کنید. اگر کلمات کلیدی زیادی را به هر گروه تبلیغ اضافه می کنید ، خطر کاهش اهمیت تبلیغات خود را بر عهده دارید. اگر طیف گسترده ای از کلمات کلیدی را برای هدف قرار دادن دارید ، آنها را به گروه های تبلیغاتی جداگانه تقسیم کنید تا تمرکز کمپین تان محکم شود.

انواع کلمات کلیدی و انواع مطابقت

از دید تجاری ، همه کلمات کلیدی به همان اندازه با ارزش نیستند. برخی از کلمات کلیدی مانند کلمات کلیدی با قصد تجاری آشکار ، بسیار بیشتر از سایرین به تولید تبدیل می پردازند.

در تصویر بالا ، انواع مختلفی از کلید واژه ها را مشاهده خواهید کرد. وجود دارد:

     

  • کلمات کلیدی اطلاعاتی مانند “دوره ها و آموزش بازاریابی اینترنتی”
  •  

  • کلمات کلیدی مقایسه ، مانند “بهترین آموزش بازاریابی اینترنتی”

برای بهترین نتیجه ، می خواهید گروه های تبلیغاتی خود را بر اساس نوع کلمه کلیدی تقسیم کنید. کلمات کلیدی را با هدف تجاری در کنار هم قرار دهید ، در حالی که گروه های تبلیغاتی جداگانه ای را برای کلمات کلیدی ایجاد می کنید که بیشتر تمرکز اطلاعاتی دارند.

این ممکن است در حال حاضر مهم به نظر نرسد ، اما به شما کمک می کند هنگامی که شروع به تولید تبدیل از کمپین خود می کنید ، مناقصه خود را بهتر کنترل کنید.

کلمات کلیدی همچنین می توانند به سه نوع مسابقه تقسیم شوند:

     

  • کلمات کلیدی مطابقت گسترده ، که بیشترین مخاطبان آینده دار را دارند
  •  

  • کلمات کلیدی منطبق عبارت ، که هنگام جستجوی یک عبارت خاص ، نمایش داده می شوند
  •  

  • کلمات کلیدی منطبق ، که فقط وقتی کاربران یک عبارت دقیق را جستجو می کنند نمایش می دهند

گوگل در اینجا انواع جزئیات کلمات کلیدی را با جزئیات بیشتری توضیح می دهد. درک انواع مسابقات به شما کمک می کند تا ROI قوی تری از کمپین خود بگیرید و از هزینه کردن کلمات کلیدی که ارتباط مستقیمی با پیشنهاد شما ندارند جلوگیری کنید.

ایجاد تبلیغات

پس از انتخاب کلمات کلیدی هدف ، نوع مطابقت کلمات کلیدی خود را تنظیم کرده و همه کلمات کلیدی خود را در گروه های تبلیغاتی دسته بندی کنید ، زمان آن رسیده است که نوشتن تبلیغات برای کمپین خود را شروع کنید.

برای ایجاد تبلیغ خود ، باید متن را در چندین بخش وارد کنید. ما هر قسمت و تأثیر آن را در تبلیغات شما در زیر توضیح داده ایم ، با برخی از مشاوره در مورد تمرکز در هر زمینه:

     

  • URL نهایی: این صفحه ای است که افراد پس از کلیک روی تبلیغ شما در آن به کار خود ادامه می دهند. URL صفحه فرود خود را وارد کنید. اگر صفحه فرود ندارید ، آدرس اصلی صفحه اصلی وب سایت خود را وارد کنید.
  •  

  • عنوان ۱: این عنوان اصلی شما است. نکته اصلی پیشنهاد خود را در اینجا قرار دهید ، مانند نام محصول خود یا نوع پیشنهادی که تبلیغ می کنید. این معمولاً قسمت اول تبلیغ شما است که افراد آن را خواهند خواند.
  •  

  • عنوان ۲: این تیتر دوم شما است. در اینجا با ارائه یک مزیت کلیدی یا یک نقطه فروش منحصر به فرد برای تمایز محصول یا خدمات خود از رقبا ، پیشنهاد خود را گسترش دهید.
  •  

  • مسیر: این مسیر نمایش به آدرس URL شماست. با نشان دادن اینکه این ارتباط مستقیم با کلمات کلیدی جستجوگر است ، می توانید از این ویژگی استفاده کنید تا صفحه فرود خود را احساس کنید.
     
  • توضیحات: اینجاست که می توانید توضیحی را برای پیشنهاد خود وارد کنید. نکاتی را که در عناوین خود ذکر کرده اید ، گسترش دهید و یک تماس برای اقدام (مانند “برای عضویت اینجا را کلیک کنید!”) کلیک کنید تا کاربران را تشویق به پاسخگویی به تبلیغ شما کنند.

بعد از وارد کردن متن تبلیغ خود ، گوگل پیش نمایش تبلیغ شما برای رایانه های رومیزی و دستگاه های تلفن همراه نمایش می دهد:

نوشتن تبلیغات بسیار کارآمد یک شکل هنری است ، و این یکی از تبلیغ کنندگان AdWords است که باید مهارت خود را یاد بگیرند. هرچه تبلیغات شما با بازار هدف خود ارتباط برقرار کند ، هزینه کلیک شما کمتر می شود و نرخ تبدیل تبلیغات شما بیشتر می شود.

اگر در تلاش برای نوشتن تبلیغات موثر هستید ، از راهنمای Unbounce برای نوشتن تبلیغات AdWords با کارایی بالا ، استفاده کنید که حاوی لیست عظیمی از نکات و تکنیک ها است تا مطمئن شوید تبلیغات شما می گوید آنچه را باید انجام دهند و از مخاطب هدف شما الهام می گیرد.

مناقصه و بهینه سازی

تبریک می گویم – شما اولین کمپین خود را ایجاد کرده اید! از اینجا ، زمان آن استه انجام چندین کار برای اطمینان از اینکه می توانید کمپین خود را بهینه کرده و عملکرد آن را با گذشت زمان بهبود بخشید:

     

  1. ردیابی تبدیل را تنظیم کنید ، تا بتوانید پیگیری کنید که کدام تبلیغات تبدیل ها را تولید می کند و کدام یک از مشتریان / مشتری های جدید را به ارمغان نمی آورد.
  2.  

  3. اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد CPC شما به اندازه کافی بالا است تا بتوانید تبلیغات خود را در صفحه اول نمایش دهید. شما می توانید این پیشنهاد را بعداً بر اساس عملکرد کمپین خود تنظیم کنید ، اما در ابتدای یک کمپین ممکن است برای به دست آوردن برداشت و ایجاد ترافیک نیاز به پیشنهاد بالایی داشته باشید.
     
  4. ایجاد چندین متغیر از هر تبلیغ ، هر کدام یک پیام متفاوت دارند. برای شروع ، برای هر گروه تبلیغ دو یا پنج تغییر تبلیغات را امتحان کنید تا یاد بگیرید کدام تنوع بهترین عملکرد را دارد.
  5.  

  6. قبل از شروع بهینه سازی ، اطمینان حاصل کنید که داده های شما از نظر آماری دارای اهمیت هستند. این به شما کمک می کند به جای بهینه سازی بر اساس داده هایی که ممکن است آنچه را که فکر می کنید انجام ندهد ، بهینه سازی های معنی دار کنید.
     
  7. هنگامی که ترکیب کلمات کلیدی و تبلیغاتی را پیدا کردید ، بودجه خود را افزایش داده و کمپین خود را برای رسیدن به مخاطبان بزرگتر مقیاس کنید. نکته جالب در AdWords این است که شما نیازی به انتظار برای ترافیک بیشتر ندارید – تنها کاری که باید انجام دهید تنظیم بودجه شماست.
  8.  

  9. با افزودن گروه های تبلیغاتی و کلمات کلیدی بیشتری ، هرکدام دارای صفحه فرود خاص خود ، کمپین خود را گسترش دهید.

آیا تجارت شما از AdWords استفاده می کند؟

بیشتر کمپین های AdWords فوراً سودآور نیستند. با این حال ، بسیاری از مبارزات از آزمایشات از دست دادن پول به سمت دارایی های بازاریابی بسیار سودآور در طی هفته ها یا ماهها بهینه سازی انجام می شود.

اگر یک سرویس ، یک محصول یا هر نوع پیشنهاد دیگری با مخاطب هدف مشخص و مشخصی داشته باشید که به صورت آنلاین قابل دسترسی باشد ، AdWords می تواند یک کانال بازاریابی بسیار سودآور باشد که از رشد کوتاه مدت و استفاده می کند.

آیا آماده استفاده از گوگل AdWords هستید؟ از میان گروه های تبلیغاتی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی گرفته تا نوشتن تبلیغات جذاب و مؤثر ، مراحل ساده و کارهایی را که در بالا ذکر شده است قرار دهید و شروع به تولید نشریات ، سوالات و فروش از بستر تبلیغاتی جستجوی گوگل کنید.