راهکارهایی واسه کالری سوزی در منزل !

با این تمرینات چربیای اضافه تون رو از بین ببرین

راهکارهایی واسه کالری سوزی در منزل !

اختصاصیآکا ایران:  

خیلی از آدمایی که قصد لاغر شدن دارن، فرصتی واسه باشگاه رفتن ندارن یا حتی بعضی روزا این امکان براشون آماده نمی شه، در این حالت نگران و سردرگم هستن که چیجوری برنامه ورزشی و کاهش وزن خود رو ادامه. در ادامه چندین فعالیت ورزشی رو واسه چربی سوزی بدن معرفی می کنیم که می تونین در منزل هم انجام بدین. این فعالیتای به درد بخور متابولیسم بدن رو زیاد می کنه و در تموم روزا موندگاری داره.

چربی سوزی با طناب زدن

با طناب زدن در نیم ساعت 340 کالری می سوزونین. در واقع طناب زنی بهترین فعالیت واسه چربی سوزی بدنه. اول با سرعت ملایم تمرین رو شروع کنین و احتیاجی نیس خیلی پرش داشته باشین، تنها باید طناب رو در هر بار پرش از زیر پاتون رد کنین. اگه طناب هم نداشته باشین، این تمرین رو می تونین بدون طناب هم انجام بدین. باید سرعت طناب زدن رو به صورت متناوبی سریع و آهسته کنین و شکلای جور واجور مدلای طناب زنی رو به کار بگیرین.

چربی سوزی با رقص

با رقصیدن در هر نیم ساعت 221 کالری می سوزونین. رقص علاوه بر این که باعث چربی سوزی بدن می شه، روحیه و نشاط رو در فرد بالا می بره. پس یه آهنگ خوشحال با ریتم رقص داشته باشین و تا آخر آهنگ به رقصیدن ادامه بدین. بعد از اون کمی استراحت کنین و دوباره یه آهنگ با ریتم تندتر انتخاب کنین. موقع رقص باید دست هاتون رو به سمت بالا و دو طرف ببرین.

چربی سوزی با دویدن

با دویدن در هر نیم ساعت 374 کالری می سوزونین . عضلات اصلی دویدن شامل پاها ، لگن و تنه س که بزرگترین عضلات سوزاننده چربی در بدن هستن . واسه این که به نتیجه بهتری برسین دستان تون رو در کنار بدن تاب بدین و به سمت جلو خم نشید . باید روان و نرم بدوید و واسه گرفتن ضربه به پاها در زمان فرود روی پاشنه فرود آیید ، بعد ادامه حرکت رو به وسط پا و بعد پنجه پاها منتقل کنین .

چربی سوزی با اسکیت

با اسکیت سواری در هر نیم ساعت 425 کالری می سوزونین که بیشتری اندازه کالری سوزی رو به خود اختصاص داده . درگیر بودن تموم بدن و حرکت هماهنگ به دو طرف و بدون فشار زیاد روی عضلات اسکیت رو به بهترین ورزش واسه چربی سوزی بدن تبدیل کرده . از کلاه و محافظ زانو و آرنج استفاده کنین تا نکات ایمنی رعایت شده و با سرعت یکنواخت ورزش کنین و همزمان با چربی سوزی از این فعالیت ورزشی لذت ببرین .

چربی سوزی با حلقه هولاهوپ

با حلقه هولاهوپ در هر نیم ساعت 300 کالری می سوزونین . کافیه یه حلقه مخصوص سن خود داشته باشین . حلقه هولاهوپ واسه افراد بزرگسال به نسبت حلقه کودکان بزرگتر و سنگین تره و باعث چرخش راحت تر حلقه می شه . واسه انتخاب اندازه مناسب حلقه باید حلقه رو جلوی خود روی زمین بذارین . لبه بالایی حلقه باید تا زیر سینه تون باشه . واسه شروع حلقه زنی یه پا رو جلو و پای دیگری رو عقب بذارین و هنگام چرخش حلقه وزن بدن رو به پای جلو و عقب منتقل کنین و به آرومی حلقه رو دور کمرتون بچرخونین . اگه مهارت کافی واسه انجام این تمرین رو ندارین ، نگران نباشین ، با انجام تمرین روزانه مهارت تون بالا میره و کالری سوزی و چربی سوزی خوبی دارین .

چربی سوزی با تمرین کوهنورد

بهترین تمرین ورزشی واسه چربی سوزی بدن در منزل تمرین پلایومتریک واسه کالری سوزی و تقویت لگن ، رانا و بدنه . واسه این کار باید دست تون رو روی زمین بذارین و پاها رو رو به عقب ببرین . بعد به نوبت پاهاتون رو به سمت داخل بدن بیارین طوریکه زانو تا محدوده آرنج و مماس با اون جلو بیاد و بعد از اون پاتون رو عوض کنین . باید حرکت پاها رو بدون معطلی و پشت سر هم انجام بدین و هر روز 20 تمرین رو تکرار کنین .

چربی سوزی با تنیس

با بازی کردن تنیس در هر نیم ساعت 272 کالری می سوزونین . واسه چربی سوزی با تنیس تنها نیاز به یه توپ و راکت دارین و می تونین تو یه زمین صاف نزدیک دیوار یا پارکینگ این تمرین رو انجام بدین و به توپ ضربه بزنین. باید از دیوار فاصله بگیرین و ضربات فورهند و بک هند رو انجام بدین. یه هدف روی دیوار در نظر بگیرین و در هر بار تمرین 50 تا 100 بار به توپ ضربه بزنین.

چربی سوزی با پیاده روی سریع

با پیاده روی سریع در هر نیم ساعت 170 کالری می سوزونین . پیاده روی تفریحی سریع با یه پارتنر واسه چربی سوزی بدن خوبه . باید سرعت راه رفتن تون رو بالا ببرین تا جایی که نتونین صحبت بدون معطلی ای داشته باشین . واسه چربی سوزی بیشتر و به کار گیری بهتر عضلات بدن باید قدمای سریع و کوتاه وردارین و دست هاتون رو به طرف جلو وعقب تاب بدین. واسه نتیجه بهتر دو دقیقه پیاده روی متوسط و یه دقیقه پیاده روی با بیشترین حد سرعت داشته باشین.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش ورزش و سلامت سایت

  • مطالب در رابطه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *