عادت نادرست غذا خوردن باعث چاقی می شه

با این پیشنهادا جلوی اضافه وزن رو بگیرین

عادت نادرست غذا خوردن باعث چاقی می شه

اختصاصیآکا ایران :

چاقی و اضافه وزن یکی از اصلی ترین معضلات بهداشتی در سراسر دنیاس . برطبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی در حدود 1.4 میلیارد نفر در سراسر دنیا اضافه وزن دارن . البته 40 میلیون کودک زیر پنج سال در دنیا هم دچار چاقی بیشتر از اندازه هستن .

چاقی علاوه بر غیر متناسب بودن و مشکلات ظاهری ، عوارضی هم به دنبال داره . از جمله مشکلات و نتیجه های اضافه وزن بیماریای قلبی عروقی ، فشار خون بالا ، افزایش چربی خون ، دیابت نوع 2 ، مشکلات مفصلی ، کبدچرب و سکته مغزی و … هستش .

اصلاح روش زندگی اصلی ترین و بهترین قدم واسه کاهش وزن است . انتخاب یه رژیم مناسب غذایی ، تغییر عادتای غلط غذایی و فعالیت منظم بدنی اصلی ترین و سالم ترین روش مقابله با چاقی و اضافه وزنه .

در ادامه راهکارهایی رو معرفی می کنیم که با به کار گیری اونا می تونین عادتای غلط زندگی تون رو اصلاح کرده و جلوی چاقی و اضافه وزن رو بگیرین .

نباید وعده های اصلی غذایی و میان وعده ها رو ترک کنین

خیلی مهمه که وعده های غذایی منظمی داشته باشین . باید در طول روز 3 وعده غذایی اصلی و 2 میان وعده بخورین و وعده های غذایی رو به موقع استفاده کنین .

آروم غذا بخورین

آروم غذا خوردن باعث می شه معده بهتر پیام سیری رو به مغز بفرستد . تسریع و عجله داشتن در مصرف غذا باعث پرخوری و اضافه وزن می شه . باید واسه غذاخوردن تون وقت بذارین و لقمهای غذا رو با حوصله و آروم بجوید .

وسوسها رو از خود دور کنین

اگه در مقابل خوردن مواد غذایی پر کالری و خرید کردن اراده ندارین ، خرید نرید و این کار رو به کس دیگه ای در خونواده بسپارین . موضوع مهم اینه که هیچ وقت در شرایط گرسنگی واسه خرید مواد غذایی اقدام نکنین .

فرق میان گرسنگی و اشتها رو بدونین

بیشتر افراد چاق ، در بیشتر مواقع بدون این که گرسنه باشن ، به سراغ غذا می رن . این که در هر زمان تمایل به خوردن داشته باشین به معنی گرسنگی شما نیس . وقتی یه غذا یا خوراکی در دسترس شما قرار میگیره ، به خود فرصت بدین تا گرسنه شید . گرسنگی پدیده ای فیزیولوژیکه اما اشتهای کاذب به روان شما برمیگرده . پس تا می تونین کنترل ذهن خود رو به دست بگیرین تا گرفتار پرخوری عصبی نشید .

غذاهای پرکالری و تنقلات رو از خود دور کنین

اصلا خوب نیس که همیشه روی میز کارتون شکلات و شیرینیای پرکالری باشه . باید این مواد غذایی چاق کننده رو با میوه و سبزیجات به درد بخور جانشین کنین .

از غذا خوردن لذت ببرین و به اون توجه کافی داشته باشین

در بین غذا خوردن نباید کار دیگری انجام بدین . غذا خوردن همراه با تماشای تلویزیون عادت نادرست و رایجیه . اگه روی غذا خوردن تون تمرکز کافی نداشته باشین ، پیام سیری با تاخیر بالایی به مغز می رسه و غذای بیشتری مصرف می کنین و در دراز مدت دچار چاقی و اضافه وزن میشین .

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش ورزش و سلامت سایت آکا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *