: با این پیشنهادا مانع از پیشرفت آنفولانزا شید

: با این پیشنهادا مانع از پیشرفت آنفولانزا شید

حتما تا حالا واسه شمام پیش اومده که یه روز صبح با حالاتی مانند تب، سردرد، آب ریزش و پرخونی مجاری بینی، لرز، خستگی، کوفتگی ناچیز و عطسه از خواب بیدار شدین.

به گزارش قدس آنلاین ، هرچند به نظر می رسه حالات فوق نشون دهنده شروع یه دوره بیماریه اما کمتر پیش میاد که به طور واقعی مریضی باشه و پس از چند روز بهبود پیدا میکنه. در و اقع اونا علائم شبه آنفولانزاست که با به کار بردن پیشنهادای کاربردی و ساده میشه مانع از پیشرفت و وخامت اونا شد.

مصرف مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
حالت شبه آنفولانزا عموما هنگام تغییر فصل در آستانه شروع فصل زمستون بروز می کنه. واسه پیشگیری و مقابله با این علائم در مراحل ابتدایی پیشنهاد می شه خوراکیایی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات و لبنیات که شامل مقدار بالایی ویتامین و ریز مغذیای اساسی واسه کارکرد مطلوب سیستم ایمنی بدن هستن حتما در برنامه غذایی گذاشته شن. تحقیقات بسیاری حاکی ازاینه که کمبود یکی از ریز مغذیای روی، سلنیوم، آهن، مس، کلسیم، اسید فولیک، ویتامین A، B6، C ،E2 و E3 موجب نبود فعالیت درست قدرت دفاعی بدن شه. از همین رو خیلی با اهمیته تا برنامه غذایی متنوعی داشت و به خصوص از مصرف خوراکی های دارای مقدار زیاد اسیدهای چرب ترانس یا اشباع و هم اینکه قندهای سریع دوری شه. خوردن زیاد میوه ها و سبزیجات در همه ایام و به خصوص در حالت شبه آنفولانزا و ابتدایی مریضی خیلی خوبه. آنتی اکسیدان های موجود در اونا می تونن با رادیکالای آزاد مقابله کرده و سیستم ایمنی رو تقویت کنن.

جا دادن سیر و پیاز در وعده های غذایی ؛ خوراکیایی با خواص ضد میکروبی
مواد غذایی جور واجور به خصوص سیر و پیاز شامل مواد ضد میکروبیه که به مقابله با علائم شبه آنفولانزا کمک می کنه. آلیسین که ترکیبی با خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قویه در سیر فت و فراوون هست. واسه کسب تموم امتیازات این ماده، باید روزانه مقدار زیادی بین 4 یا 5 حبه مصرف شه. سیر هم اینکه شامل آنتی اکسیدانه که با رادیکالای آزاد مقابله کرده و در نتیجه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شه. پیاز هم شامل آلیسینه که همون خواص ضد باکتری و ضد قارچی سیر رو داره. علاوه بر این دارای آنتی اکسیدانی از خونواده فلاونوئیدها به نام کوئرستینه که مسئول رنگ میوه ها و سبزیجات حساب می شه.

خوردن غذاهای مقوی و سوپ مرغ
به طور حتم غذا یکی از عوامل مهم بهبود سریع تر حالت شبه آنفولانزاست. هم اینکه باید هر فرد بزرگسال به اندازه کافی برابر 7 تا 8 ساعت در شبونه روز بخوابه. علاوه بر اینا سوپ مرغ غذایی مقویه که معروفیت اون به خاطر تاثیر مثبت در بهبود این علائم بیماریه. تحقیقات نشون میده بعضی ترکیبات اون خاصیت ضدالتهابی دارن که دلیل کاهش شدت مریضی می شن.

ورزش واسه دفع مواد سمی

فعالیت جسمی می تونه دلیل بهبود علائم سرماخوردگی و انفولانزا شه البته اگه ناچیز بوده و فقط در قسمتای سر و شونه ها احساس شه. هم اینکه، یه دوره ورزشی با شدت کم یا متوسط می تونه به آرامش دردهای گردن، برطرف شدن سینوسا و بازشدن مجاری تنفسی کمک کنه. تحقیقات نشون میدن که پیاده روی بهبود سریع تر مریضی رو بدون نیاز به مراجعه به دکتر رو به دنبال داره. فعالیت ورزشی در حد متوسط سیستم ایمنی رو تقویت می کنه که در نتیجه به مقابله با عفونتا کمک می کنه. با این حال در صورت تب، دردهای عمومی ماهیچه ای، سرفه های شدید و مشکلات تنفسی باید از ورزش دوری کرد.

مقابله با علائم شبه آنفولانزا به کمک داروهای گیاهی
داروهای گیاهی که به بهتر شدن این علائم کمک می کنن متعددند. ژینسینگ، بومادران و آویشن بعضی از این گیاهان هستن که واسه آرامش طبیعی ناراحتیایی مانند سرفه، آبریزش و احتقان بینی به کار میره. ژینسینگ به خصوص واسه تحریک سیستم ایمنی، کاهش خستگی و تقویت حالت سرحالی خیلی خوبه. بومادران هم واسه تقویت بدن کاربرد داره. خواص آروم بخشی که در درمان سرفه و التهاب مجاری تنفسی مؤثره دلیل معروفیت آویشن در بهبود علائم بیماریای فصل سرما شده.

.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *