با این پیشنهادا ۱۵ سال بیشتر عمر می کنین!

تلاشا واسه پیدا کردن اکسیرایی که قراره آدما رو جوون و سالم نگه دارن، ادامه داشته و هنوزم محققان می گن که میشه با ساختن اکسیر زندگی، به تک تک آدما عمر نوح داد.

مجله سیب سبز – آسا ابراهیمی: تلاشا واسه پیدا کردن اکسیرایی که قراره آدما رو جوون و سالم نگه دارن، ادامه داشته و هنوزم محققان می گن که میشه با ساختن اکسیر زندگی، به تک تک آدما عمر نوح داد.

هرچند اینجور اکسیری هنوز کشف نشده و هر سال به جمع محققان شکست که از پس ساخت این داروی زندگی بخش برنیامده ان، اضافه می شه، اما بررسیای محققان تا امروز خیلی هم در این مورد بی نتیجه نبوده است. محققان می گن اضافه کردن چند شمع به شمعای کیک تولدتون، به معجون عجیب و غریبی نیاز نداره. از نظر اونا اگه پیشنهادایی که در ادامه آوردیم رو به کار ببندین، می تونین بین یک تا ۱۵سال بیشتر عمر کنین.

یه سال عمر بیشتر با…

خوردن شکلات کاکائویی

دور آبنباتایی که فقط با آب و شکر و اسانس درست شدن رو خط بکشین و اگه می خواین از مصرف یه خوراکی شیرین لذت ببرین، سراغ شکلاتای کاکائویی برید. به نوشته دیلی میل، محققان فهمیدن که مصرف شکلات هم می تونه یکی از رازای طولانی شدن عمر باشه.

اونا براین باورند که اگه واسه دو هفته، هر روز ۴۰گرم شکلات مشکی بخورین، اندازه هورمون استرس تولید شده در بدن تون کم می شه و ناامیدی و افسردگی هم سراغ تون نمیاد. گذشته از این، به گفته محققان آدمایی که شکلات می خورن تقریبا یه سال از بقیه عمر می کنن و مصرف این خوراکی محبوب باعث طولانی شدن عمرشون می شه. البته محققان این واقعیت رو هم اعلام می کنن که مصرف شکلات بیشتر از زنا روی مردها تاثیر میذاره.

۲/۲سال عمر بیشتر با…

ماهی خوار شدن

ماهی یه بار کافی نیس. واسه طولانی شدن عمرتون باید هر هفته و حتی هفته ای چند بار غذاهای دریایی بخورین. محققان در بررسیای شون فهمیدن کسائی که امگا۳ زیادی وارد بدن شون می کنن به طور میانگین ۲/۲سال از دیگر افراد بیشتر زندگی می کنن.

به نوشته ساینس دیلی، این افراد ۲۷درصد کمتر با خطر مرگ زودرس روبه رو هستن و به احتمال ۳۷درصد کمتر از کسائی که زیاد امگا۳ مصرف نمی کنن، دچار مشکلات قلبی و عروقی می شن. محققان می گن که امگا۳ سلولای بدن رو تقویت می کنه، عفونتا رو نابود می کنه و با تقویت استخوانا، کاهش فشارخون و بهبود بخشیدن به ریتم ضربان قلب عمر شما رو طولانی می کنه.

۶سال عمر بیشتر با…

هفته ای یه بار دویدن

میدونیم که صبح سر کار می رید و بعد از تاریک شدن هوا برمی گردید. در اینجور شرایطی انتظار نداریم که بعد از به آخر رسیدن کارتون سری به باشگاه محله تون بزنین و ورزش کنین. ما فقط از شما می خوایم آخر هفته ها و واسه یه بار در هفته، کمی بدوید. دیلی میل از زبون محققان دانمارکی نوشته که دویدن به مدت یه ساعت در هفته طول عمر آدم رو ۶سال بیشتر می کنه.

بررسیای محققان نشون میده دویدن آهسته یا متوسط به مدت یه یا دو ساعت در هفته طول عمر مردان رو ۲/۶سال بیشتر و عمر زنان رو ۶/۵سال طولانی تر می کنه. محققان می گن همین اندازه دویدن خطر مرگ زودرس رو تا ۴۴درصد کم می کنه.

۷سال عمر بیشتر با…

۲۵دقیقه پیاده روی روزانه

اگه محل کارتون به خونه تون نزدیکه، با یه تیر دو نشون بزنین و پیاده به خونه برگردین. با این کار نه فقط هزینه رفت وآمد تون رو پایین میارید، بلکه ۷سال هم به عمرتون اضافه می کنین. به نوشته هلث، محققان فکر می کنن هر روز پیاده روی کردن، حتی اگه ۲۵دقیقه به طول برسه، باعث طول عمر می شه.

به گفته اونا ۲۵دقیقه راه رفتن سریع روزانه شاید تاثیر عجیب ای روی کاهش وزن و آب شدن چربیای دور کمر شما نداشته باشه و تنها کمی لاغرتان کنه اما طول عمرتون رو بین سه تا هفت سال بیشتر می کنه. بررسیاشون نشون میده که تنها ۲۰دقیقه پیاده روی روزانه اندازه مرگ ومیر رو در افراد با وزن متناسب و حتی در آدمایی که از چاقی بیشتر از اندازه رنج می برن رو ۲۰درصد کم می کنه.

۱۲سال عمر بیشتر با…

ترک این عادتا

نمی تونین قاطعانه بگید که فقط با ایجاد یه تغییر در زندگی تون عمر نوح پیدا می کنین و از مرگ فاصله می گیرین. محققان می گن درسته که همه راه های گفته شده باعث بیشتر شدن عمرتون می شه اما اگه می خواین سالم، جوون و البته زنده بمونین، باید دور این عادتای داغون کننده رو خط بکشین. به نوشته رویترز، محققان فکر می کنن اگه سراغ سیگار و نوشیدنیای الکلی نرید، تنبلی و کم تحرکی رو کنار بذارین و رژیم غذایی سالمی رو هم انتخاب کنین، ۱۲سال بیشتر عمر می کنین.

۱۵سال عمر بیشتر با…

روزی نیم ساعت باشگاه رفتن

اگه امکانش رو دارین، واسه ۲۰ تا ۳۰دقیقه در  روز هم که شده، ورزش کنین. درسته که هفته ای یه بار دویدن و روزی نیم ساعت پیاده رفتن عمر شما رو طولانی می کنه اما محققان می گن اگه تنها ۳۰دقیقه زمان ثابت رو به ورزش کردن اختصاص بدین، عمرتون ۱۵سال طولانی تر می شه. به نوشته رویترز، محققان می گن که اگه هفته ای چهار بار به مدت ۲۰ تا ۳۰دقیقه با فعالیت متوسط ورزش کنین، عمرتون ۱۵سال طولانی تر می شه.

۱۵درصد عمر بیشتر با…

۷ساعت در شب خوابیدن

اگه عادت کردین شبا ۵ساعت یا کمتر بخوابین، باید قبول کنین که احتمال رسیدن تون به روزای پیری خیلی زیاد نیس. به نوشته ساینس دیلی، محققان می گن کسائی که خواب کافی ندارن یا به خاطر دچار شدن به مشکلات خواب نمی تونن شب تا صبح با آرامش چشمای شون رو ببندند و خواب برن، عمری کوتاه دارن.

از نظر اونا این افراد با اینجور عادتا یا مشکلاتی ۱۵درصد از عمر خود کم می کنن، درحالی که اگه به اندازه کافی، یعنی ۸-۷ ساعت در شب بخوابن، می تونن از طولانی شدن عمرشون مطمئن شن. از نظر محققان آدمایی که به اندازه کافی استراحت می کنن، عمر طولانی تری هم دارن.

نگاهی به ارقامی که در این مطلب آوردیم بندازین. شما کدوم یکی از راه های گفته شده رو می تونین واسه طولانی کردن عمرتون امتحان کنین؟ اگه به عددی که واسه افزایش عمرتون با کمک این راه ها محاسبه کردین راضی نیستین، می تونین پیشنهادای زیر رو هم انجام بدین:

هفته ای سه روز غذای تند بخورین

اگه هر هفته یه یا دو روز  غذای تند بخورین، در مقایسه با کسائی که کمتر از یه بار در هفته غذای تند می خورن، ۱۰درصد احتمال مردن تون پایین تر میاد. محققان می گن کسائی که در بررسیای شون سه روز یا بیشتر در هفته غذاهای تند مصرف می کردن در مقایسه با اونایی که کمتر از یه بار در هفته سراغ این غذاها می رفتن، ۱۴درصد کمتر با احتمال از دست دادن جون شون روبه رو بودن.

بادام زمینی بخورین

اگه به بادام زمینی و ترکیبایی که با اون درست می شه حساسیت ندارین، از همین امروز سراغ آجیل فروشی سر راه تون برید و یه کیسه بزرگ بادام زمینی بخرین. محققان می گن این دانه خوش طعم خطر مرگ به وجود اومده به وسیله حمله قلبی رو کم می کنه.

اگه به خاطر ارث خانوادگی یا مشکلات خاص سلامت تون در خطر دچار شدن به بیماریای قلبی قرار داره، حتما این پیشنهاد رو جدی بگیرین و جون تون رو نجات بدین.

نون سبوس دار بخورین

به جای اینکه خودتون رو با نون لواشی که از آرد سفید و بدون سبوس درست می شه سیر کنین، از امروز جایی واسه نونای سبوس دار در سفره تون باز کنین. محققان می گن در نون سبوس دار ماده ای هست که خطر دچار شدن به بیماریای قلبی و عروقی رو پایین می آورد. پس واسه سالم نگه داشتن قلب تون و طولانی کردن عمر خود، فقط به مصرف بادام زمینی اکتفا نکنین و از نونای سبوس دار هم در تغذیه روزانه تون استفاده کنین.

باهوشا  بیشتر زنده می مانند

تست هوش بدین

واسه تخمن زدن عمرتون سری به یکی از مراکز روانشناسی بزنین. بله تعجب نکنین! شما با انجام یه تست هوش می تونین بفهمین که چقدر با خطر جوانمرگ شدن روبه رو هستین، چراکه از نظر محققان آدمای باهوش عمر طولانی تری دارن و کم هوشا زودتر می میرن.

.

منبع : 7ganj.org

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *