با این تکنیکها به چشمتون نیروی تازه بدین
چشم  از اندامهاییه که آدم از توجه به اون غفلت می کنه. ما  همیشه تلاش میکنیم پوست و موی نورانی ،چهره صاف و بدون لک داشته باشیم، اما از چشم غافل هستیم. چشم نه فقط بازتابی از خوشگلیه، بلکه مهم ترین بخش حسیه که ما رو به جهان خارج وصل میکنه. راست گفتن که ، زیبایی نهفته در چشم بیننده س. با این حال، یه جفت چشم قشنگتر می تونه زیباییهای جهان رو ببینه.

با در نظر گرفتن استفاده زیاد از صفحه نمایش الکترونیکی، خوندن در نور کم و حتی قرار گرفتن در برابر نور آفتاب و … دچارخشکی چشم، سردرد، تاری دید،سوزش چشم و خیلی مشکلات دیگری میشیم. تا الان تلاش  کردین با ورزش چشم از اذیت شدن چشمها پیشگیری کنین.

اینجا بعضی از تمرینات هست  که میشه در هر زمان از روز انجام بدیم عبارتند از

 

 

Palming: کف دست خود رو  روی چشمها ماساژ داده تا گرما تولید کنه و چشمها رو باز و بسته کنین.

 

 

چرخش چشم:  چشم خود رو  10 بار به هر سمت ببرین،  مثلا چپ و راست و بالا و پایین و بعد مورب، 10 بار بدون حرکت گردن . به آرومی چرخش چشم خود رو جهت عقربهای ساعت و مخالف اون انجام بدین.

ماساژ: ماساژ  چشمون  و پوست زیر ابرو با  با به کار گیری  فشار انگشت کوچیک خود، شما می تونین با  روغن بادام  ماساژ بدین.

 

 

راهنمایی :
– یادتون باشه  وقتی که بر نمایشگر نگاه می کنین هر 10 دقیقه یه بار استراحت کنین و تلاش کنین به وسایل دور نگاه کنین.
– در زمان تایپ آرنج تون رو  درجه  خم کنین.
– صفحه نمایش خود رو در فاصله بازو نگه دارین.
– نوشیدن مقدار زیادی آب به دفع سموم مضر  بدن کمک میکنه.
– کنتراست و روشنایی صفحه نمایش خود رو تنظیم کنین.
– خوردن میوه ها و سبزیجات پر از ویتامین A و C به چشم شما زیادتر از اندازه کمک می کنه.
– هم اینکه سبزیجات برگ سبز، انگور فرنگی و اجناس لبنی در رژیم غذایی خود بذارین.

 

 

یوگا واسه  سلامتی چشم:
همه آساناهای یوگا که خون رو زیاد می کنه سر، گردن و شونه ها واسه تقویت چشم هم خوبند :
– آسانا Sirsa
– svanasana Adhomukha
 – Halasana
– Sarvangasana
– dhanurasana Akarna
توجه: همه روشای یوگا باید تحت نظارت یه مربی با تجربه یوگا انجام  شه.
منبع : hidoctor.ir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *