پیشنهادای زیر می تونه به شما کمک کنه تا کاهش وزن بیشتری داشته باشین و تاثیرگذاری ورزش و زیاد کنین:

کمبود آب باعث می شه که سوخت و ساز بدن کم بشه

بسیای از افراد تصور می کنن که برنامه ورزشی اونا هستش که اندازه وزن کم کردن رو مشخص می کنه اما کارای دیگری که بعد از ورزش یا در زمانیکه ورزش نمی کنیم انجام می دیم هم بسیار مهم و موثر هستن.

۱. بخوابین:

خوابیدن به کاهش وزن کمک می کنه. خواب عمیق کمک می کنه که بافتای عضلانی بازسازی شن و هورمون رشد زیاد شه. کمبود خواب باعث زیاد شدن وزن می شه. وقتی که خسته هستین بدن شما موادی ترشح می کنه که بیشتر نیاز به قند پیدا می کنین. بدن غذا و مواد غذایی که سریع به انرژی تبدیل شن رو می خواد.

۲. انجام فعالیتای آروم:

در بین روزهایی که ورزش شدید و سنگین انجام می دید فعالیت آروم داشته باشین. این کار باعث می شه که جریان خون در عضلات ادامه پیدا کنه. درد عضلانی کمتر شه و سیستم عصبی فعال باشه. مثلا ورزشایی مثل یوگا یا پیاده روی بکنه.

خواب عمیق کمک می کنه که بافتای عضلانی بازسازی شن و هورمون رشد زیاد شه

۳. به غذای بعد از ورزش توجه کنین:

بعد از ورزش یه میان وعده به درد بخور استفاده کنین. تلاش کنین این وسط وعده پروتئین داشته باشین. تخم مرغ می تونه مناسب باشه. شیرکم چرب و آب میوه هم گزینه های خوبی هستن.

۴. ماساژ داشته باشین:

ماساژ بعد از ورزش می تونه ۶۰ درصد به ریکاوری کمک کنه.ماساژ تورم بافتای ماهیچه ای رو کم می کنه و اندازه جریان خون رو زیاد می کنه.

۵. بیشتر آب بخورین:

کمبود آب باعث می شه که سوخت و ساز بدن کم بشه. واسه هر ساعتی که ورزش می کنین ۵۰ تا ۶۰ میلی لیتر آب نیاز دارین. یه بطری آب استاندارد حدود ۵۰۰ میلی لیتره. چهار بطری آب برابر هشت لیوان آبه.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *