با این حرکات ، بازوانی خوش فرم و بدون چربی داشته باشین

بنا : معمولا خانوما با افزایش سن، نگران افتادگی و چربیای نازیبای بازو هستن و میخوان حتی در سنین بالا هم بازوهایی ظریف و قشنگتر داشته باشن.حرکات ورزشی بسیار ساده زیر به شما کمک می کنن که عضلات بازو رو تقویت کرده و زیبایی اونا رو حفظ کنین.

چرخاندن بازوها

خیلی ساده دستها رو در دو طرف بدن از هم باز کرده و اونا رو موازی زمین نگه دارین.حالا بدون خم کردن آرنجا،با چرخش ۳۶۰ درجه، از محور کتف، دستها رو بچرخونین.۲۰ بار در هر جهت این چرخش رو تکرار کنین. با این حرکت، قسمت بالای بازو و شونه ها تقویت شده و ماهیچه های کتف، گردن، دوسر و سه سر بازو درگیر می شن.

چرخش کف دست

واسه انجام این حرکت، مثل حرکت قبل دستا رو صاف و موازی با زمین نگه دارین و بدون خم کردن بازوها، در حالی که دستها به طور کامل صاف و موازی با زمین هستن، فقط کف دستها رو مثل حالتی که می خواین لامپی رو باز کنین، به دو طرف بچرخونین.در این حرکت فقط کف دستها حرکت دارن و البته باید سریع انجام شه، طوری که در هر دقیقه ۱۰۰ بار چرخش داشته باشین

در این حرکت، همه ماهیچه های بازو در گیر می شن.

حرکت دعا

در این تمرین، مثل حالت دعای بودائیان، کف دستها رو در بالای سر به هم بچسبونین و بدون اینکه اونا رو از هم جدا کنین، دستها رو تا جلوی سینه پایین آورده و دوباره به بالای سر ببرین.

۳۰ بار این حرکت رو تکرار کنین.

در حالتی که دستها به هم چسبیده ان، ماهیچه های سه سر یا همون پشت بازو درگیر شده و با بالا و پایین آوردن دستا، چربیای این قسمت کم کم از بین می رن.البته با درگیر شدن ماهیچه های جلو بازو هم در این حرکت، بازوها خوش فرم و قشنگ تر می شن.

حرکت کششی بازوها

حتما بعد از تموم شدن حرکات ایروبیک، این کشش رو تجربه کردین.

واسه انجام این حرکت، دستها رو پشت سر ببرین و با دست راست، مچ دست چپ رو بگیرین.طوری که آرنجا پشت سر قرار گیرند.

حالا با سر، آرنج رو به آرومی به سمت عقب کشیده و همزمان، با دست راست ،مچ دست چپ رو به سمت پایین بکشین.

این حرکت رو دست کم دو نوبت و در هر نوبت ۲۰ بار تکرار کنین.

با قفل کردن دستها، ماهیچه های سه سر درگیر می شن.

این حرکت واسه آدمایی که از چربیای دور بازو شاکی هستن می تونه بسیار به درد بخور باشه.

نکته مهم این حرکات ساده اینه که بدون هیچ گونه وسیله ای خاص و در هر کجا که هستین می تونین اونا رو انجام داده و تماشاگر بازوهایی بدون چربی و قشنگتر باشین.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *