: کمردرد مریضی ایه که افراد زیادی اونو تجربه کردن.مریضی کمردرد شما رو از خیلی از فعالیتای روزانه عقب میندازه و نیاز به استراحت داره.نشونه هایی بسیاری می تونن باعث بروز کمر درد شن که از اون جمله میشه به بلند کردن وسایل سنگین،اضافه وزن ،نشستن و یا ایستادن دراز مدت رو نام برد.حرکات ورزشی نقش موثری در درمان کمردرد دارن.در این مطلب می خوایم شما رو با این حرکات ورزشی آشنا کنیم.

حرکت اول: یه سمت بدن رو روی زمین بذارین طوری که پاها، مفاصل ران و شونِه هاتون تو یه خط مستقیم باشن. به ساق دست تکیه کنین، طوری که آرنج شما زیر شونِه روی زمین قرار گیرد. بعد لگن خود رو از زمین بلند کنین و ۱۵ ثانیه تعادل خود رو حفظ کنین. بعد به آهستگی لگن خود رو روی زمین برگردونین. این حرکت رو در طرف مقابل هم تکرار کنین. تلاش کنین زمان بالا نگه داشتن لگن رو به یه دقیقه برسونین. اگه انجام این حرکت براتون سخته، با خم کردن زانوها و مفاصل ران به اندازه ۴۵ درجه می تونین از سختی این حرکت کم کنین.

حرکت دوم: روی زمین به شکم دراز بکشین و ۵ دقیقه به همین حالت بمونین. اگه براتون سخته، می تونین یه بالش زیر شکمتون بذارین. این کار باعث برطرف شدن کمردرد شما می شه. هر وقت تونستید بدون به کار گیری بالش به شکم دراز بکشین، می تونین بقیه این حرکت رو دنبال کنین. پس از اون که ۵ دقیقه به شکم دراز کشیدید، آرنجای خود رو روی زمین گذاشته و واسه ۵ دقیقه دیگه به ساعدهای خود تکیه کنین. بعد به مدت یه دقیقه به حالت درازکش اول برگردین و پس از اون در حالی که ران خود رو به زمین چسبوندین، دست هاتون رو به جلو بکشین و از هم باز کنین. یه ثانیه در این وضعیت بمونین و بعد به حالت درازکش اولیه برگردین. این حرکت رو ۴ نوبت و در هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنین. موقع انجام این حرکت نباید دردی رو در پاهاتون حس کنین ولی احساس درد در قسمت تحتانی کمر طبیعیه.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *