یه شکم صاف و تخت فقط با رژیمای سفت و سخت و غذا نخوردن به دست نمیاد. در این مطلب خوراکیایی رو تقدیم حضورتون می کنیم که در صورت مصرف متعادل می تونه چربیای اضافی شکم رو از بین برده و شکمی صاف و تخت به شما بدن.

با این خوراکیای خوشمزه شکمی صاف و تخت دارین!

شمام شاید هر وقت سوپر مدلا و افراد خوش اندام رو می بینین با خود فکر کنین که چیجوری به اینجور اندام خوب و شکم صافی رسیدن. در خیلی از موارد جواب این سوال در رژیمای سفت و سخت و البته نادرست این مدل هاست که باعث می شه دچار کمبود ویتامین هم بشن. از طرفی چربیای شکمی خطر دچار شدن به بیماریای قلبی رو هم زیاد می کنن و باید از شر این چربیا خلاص شد، از طرف دیگه نمی تونین تموم عمر خود رو با رژیم کرفس سر کنین چون اینجور رژیمایی واسه سلامتی ضرر دارن. قرار نیس واسه قشنگ تر شدن، سلامتی خود رو به خطر بندازیم پس امروز در بنیتا خوراکیایی رو تقدیم حضورتون می کنیم که علاوه بر خوشمزه بودن، می تونن باعث چربی سوزی شده و روند کاهش وزن شما رو سرعت ببخشند.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از چربیای به درد بخور است که باعث حذف چربیای بد و کاهش سطح کلسترول و هم اینکه کم شدن اندازه کورتیزول (هورمون استرس) در بدن می شه و این روند اثر مثبتی روی کاهش وزن داره. روغن زیتون در اثر گرما خیلی از خواص خود رو از دست میده پس بهتره وقتی که شکم خالیه، یه قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده کنین یا اگه این روش رو دوست ندارین اونو قبل از خوردن سالاد یا سوپ، به اونا اضافه کنین.

سیب

سیب پر از ویتامین و آنتی اکسیدان است؛ پس به عنوان یکی از خوراکیای ایده آل واسه سوزوندن چربی شکمی شناخته می شه. واسه اینکه اثرات مثبت خوردن سیب رو در اندام خود ببینین، روزی سه عدد سیب بخورین. خوردن سیب با شکم خالی تاثیر اونو دوبرابر می کنه.

موز

موزها منابغ غنی ای از پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ویتامینا هستن. مصرف یه عدد موز در روز به شما کمک می کُند روند کاهش وزنن رو راحت تر و سریع تر طی کنین. شما می تونین در روز یه یا دو عدد موز استفاده کنین و دسرهای سالمی که میشه با موز جفت و جور کرد رو هم امتحان کنین.

مطلب در رابطه: با خوردن روزی دو عدد موز چه اتفاقی در بدن شما میفته؟

میوه های سیترات دار

میوه های سیترات دار، غنی از ویتامین هستن؛ هم اینکه اندازه انسولین خون رو کاهش داده و باعث می شن بدن، چربی رو با سرعت بیشتری بسوزونه. این میوه ها شامل پرتقال، گریپ فروت و لیمو هستن. مصرف آبلیمو هم در کاهش وزن نقش به سزایی داره.

غذاهای دریایی

اگه در کنار دریا زندگی می کنین، از این فرصت استفاده کنین و غذاهای دریایی رو در برنامه غذایی خود بذارین. غذاهای دریایی شامل چربیای به درد بخور هستن که از انباشته شدن چربی اضافی در بدن جلوگیری می کنن. هم اینکه، منابع بسیار خوبی واسه امگا ۳ هستن.

ملون، طالبی و هندوانه

این میوه ها پر از آب و پتاسیم هستن و از ورم بدن جلوگیری می کنن.

مغزها

مغزها شامل امگا ۳، پروتئین و چربیای به درد بخور هستن. بادام یکی از مغزهاییه که به کنترل قند خون و فعالیت متابولیسم کمک می کنه. می تونین به سالاد خود این مغزها رو اضافه کنین یا هر زمان از روز که احساس گرسنگی کردین اونا رو استفاده کنین.

آووکادو

این میوه طرفداران زیادی داره اما بسیاری اونو نه فقط به دلیل اینکه خوشمزه س دوست دارن، بلکه به دلیل اینکه شامل اولئیک اسیده و احساس گرسنگی رو تا حد زیادی کم می کنه دوست دارن. هم اینکه آووکادو شامل فیبره و از زیاد شدن وزن مانع می شه.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی رو حتما در برنامه غذایی خود بذارین چون چربی خون رو تا حد زیادی کم می کنه. می تونین گوجه فرنگی رو به شکل آب گوجه فرنگی یا همراه با سالاد استفاده کنین. گوجه فرنگی حس سیری رو زیاد می کنه و می تونین هر زمان که گرسنه اید اونو استفاده کنین و در بخشای جور واجور برنامه غذایی خود بذارین.

توتا

توت فرنگی، شاه توت، بلوبری و تمشک در کاهش وزن نقش زیادی دارن. این میوه ها نه فقط خوشمزه هستن، بلکه احساس سیری رو تقویت می کنن و در کاهش قند و چربی خون بسیار تاثیردارن.

قهوه سبز

قهوه سبز شامل اسید کلروژنیکه که جذب قند رو کاهش داده و باعث سوختن چربیای جمع شده می شه. این اسید، فعالیت متابولیک رو در کبد بهتر کرده و باعث سوزونده شدن چربیای بیشتری می شه. اگه هر روز صبح با شکم خالی یه فنجون قهوه ی سبز استفاده کنین، به زودی نتیجه مثبت اونو می بینین.

اگه به دنبال راه هایی واسه کاهش وزن هستین، مطلب « حذف شام به کاهش وزن کمک می کنه» رو بخونین.

.

منبع : mybenita.com

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *