: بدخوابی، سوزش معده، حالت تهوع و سرفه همه مشکلات رفلکس اسید معده هستن. پس این مشکل خیلی قابل تحمل نیس. اولین راه واسه دفاع در مقابل نشونه های رفلکس اسید معده سبک زندگی، نوع غذاها و برنامه غذایی روزانه شماس.

جلوگیری رفلکس اسید معده

بدخوابی، سوزش معده، حالت تهوع و سرفه همه مشکلات رفلکس اسید معده هستن. پس این مشکل خیلی قابل تحمل نیس. اولین راه واسه دفاع در مقابل نشونه های رفلکس اسید معده سبک زندگی، نوع غذاها و برنامه غذایی روزانه شماس.

اگه شمام اینجور مشکلی دارین واسه رفع اون باید این غذاها رو استفاده کنین.

آب

آب اسید معده رو رقیق می کنه و از رفلکس اسید در معده جلوگیری می کنه. علاوه بر این واسه سلامت تموم بدن از سلامت مغز گرفته تا سم زدایی خوبه. به جای نوشیدنیای گازدار آب بخورین چون نوشیدنیای گازدار نشونه های رفلکس اسید معده رو بدتر می کنه.

اگه دوست دارین آب کمی طعم داشته باشه خرده میوه هایی که دوست دارین به اون اضافه کنین.

فقط مراقب باشین که نعناع و زنجبیل به اون اضافه نکنین چون مشکل رو بدتر می کنه.

دمنوش گیاهی

اگه به نوشیدن قهوه و چای در روز عادت دارین نمی تونین با خوردن آب اونا رو ترک کنین. این دو نوشیدنی (قهوه و چای)

مشکل رفلکس اسید معده رو بدتر می کنه.

اما می تونین دمنوشای گیاهی مثل دمنوش بابونه یا چای میوه رو جانشین شون کنین تا از رفلکس اسید معده تا حدودی جلوگیری کنین.

: با این خوراکیا از رفلکس اسید معده جلوگیری کنین

جلوگیری رفلکس اسید معده

سبزیجات، سبزیجات، سبزیجات

با مصرف سبزیجات سالم غذا بخورین تا دیگه مشکلرفلکس معده نداشته باشین.البته نگفته نمونه که گوجه فرنگی های اسیدی و سبزیجات سرخ شده چرب هم خیلی واسه رفع این مشکل مناسب نیستن.

یه سری سبزیجات مشکل رفلکس معده رو بدتر می کنن. مثل: اسفناج، قارچ و بادمجان.

تلاش کنین هر وعده سبزیجات مورد علاقه تون رو استفاده کنین.

توت فرنگی، طالبی، موز

می تونین با خوردن خیلی از میوه های خوشمزه مشکل اسید معده رو رفع کنین. توت فرنگی، طالبی و موز بهترین موارد

واسه کنترل رفلکس اسید معده هستن. چون خیلی راحت هضم می شن و اسیدی نیستن.

فقط نباید مرکبات استفاده کنین چون اندازه اسید این میوه ها زیاده و مشکل اسید معده رو بدتر می کنه.

لبنیات کم چرب

اگه مشکل رفلکس اسید معده دارین باید از غذاهایی که منبع چربیای متمرکز هستن دوری کنین.

از جمله این غذاها لبنیات پر چرب هستش.

از اونجا که هضم چربی سخته باعث افزایش سطح اسید معده می شه و نشونه های رفلکس رو بدتر می کنه.

پس باید شیر کم چرب، ماست بدون چربی، پنیر کم چرب و در کل لبنیاتای کم چرب

و به مقدار کم استفاده کنین تا بتونین مشکل اسید معده رو کنترل کنین.

مرغ و ماهی بدون چربی

یکی دیگه از منابع چربی مرغ و ماهی هستن. پس در مصرف این غذاها باید کم چرب ترین اونا رو انتخاب کنین.

مثلا: ماهی سفید، بوقلمون بدون استخون و بدون پوست و سینه مرغ.

سایت بدونیم

.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *