هر قدر بتونین اشتهای خود رو کنترل کرده و زیادتر از اندازه لازم غذا مصرف نکنین، وزن تون کمتر شده و تناسب اندام بهتری دارین. اشتها کلا یه پدیده روانشناختی و فیزیکیه. ما تا کنون پیشنهادای تغذیه ای ضد و نقیضی شنیده ایم. اما بهتره که این حقیقیت رو هم یادمون نره که ما بیشتر از اندازه می خوریم. پس طبیعیه که چاق شیم.

خیلی وقتا ما بدون اینکه بدن مون نیاز به خوراکی داشته باشه، چیزی می خوریم؛ شاید از سر بی کاری یا بی حوصلگی یا حتی واسه رفع استرس و پاسخگویی به اشتهای کاذب خودمون! اما چیجوری می شه این اشتهای کاذب رو سرکوب کرد؟ واسه مطالعه راه حل و جزییات بیشتر با همراه باشین.

با این خوراکیا اشتهای خود رو کنترل کنین

تحقیقات محققان انگلیسی تازگیا ثابت کرده که رژیمای غذایی شامل کربوهیدراتای تخمیر شده شامل دو نوع ماده به اسمای بتاگلوتان، و اینولین هستن که واسه رسیدن به هدف کاهش وزن شما رو کمک می کنن.

مصرف این نوع کربوهیدراتا باعث تولید بیشتر هورمون کنترل اشتها شده و به فرد احساس سیری دراز مدت میده. هم اینکه مصرف این کربوهیدراتا به سطوح پایین تر چربیای مضر و چربی احشایی کمک می کنه؛ چربیایی که با خطر دچار شدن به دیابت، بیماریای قلبی و بعضی از شکلای جور واجور سرطانا در رابطه هستن.

این نوع غذاها هم اینکه نقش مهمی در مدیریت و یا پیشیگری از دیابت با کنترل و نگهداری سطح قند خون در حد سالم دارن. این کربوهیدراتا باعث افزایش باکتریای به درد بخور روده و بهبود روند هضم غذا هم اینکه افزایش ایمنی بدن می شن.

 

کاهش اشتها با پیاز

مصرف پیاز یه راه طبیعی واسه کاهش وزن و چربی اضافی بدنه. پیاز شامل اسانسای جور واجور و مواد معدنیه، که به سرعت سوخت و ساز بدن رو بالا برده و منتهی به کاهش وزن طبیعی می شه. پیاز دارای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابیه که یکی از سلاحای عالی در برابر زیاد شدن وزن است.

کاهش کلسترول با جو

این رو بدونین که فقط دو وعده روزانه مصرف جو، کلسترول ال دی ال یا مضر رو تا بیشتر از 5 درصد در عرض شش هفته کم می کنه. بتاگلوتان موجود در جو باعث دفع ال دی ال از بدن می شه.

کنترل اشتها با مارچوبه

بعضی غذاها در روند هضم غذاها تاثیر زیادی دارن و مارچوبه یکی از این غذاها هستش. این گیاه منبع اینولین؛ فیبر خاص ایه که به افزایش باکتریای خوب روده کمک می کنه و باعث هضم موثرتر غذاها می شه. مارچوبه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به عنوان یه چربی سوز، به لاغری شما کمک می کنه. هر 100 گرم مارچوبه فقط 20 کیلوکالری انرژی داره و اینجوری یه جانشین بسیار عالی واسه میان وعده های پر کالریه.

کنترل پرخوری با موز

مصرف این میوه پر از پتاسیم و ویتامین ب 6، باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می شه. طوری که مصرف اون با کاهش استرس و اضطراب رابطه داره. با اینکه موز اندازه کربوهیدرات یا قند بالایی داره، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی گذارد. کم بودن اندازه گلوکز اون باعث می شه قند خون نسبت به بقیه غذاها به اندازه قابل قبولی بالا بره. از طرفی گلوکز پایین واسه کنترل گرسنگی خیلی خوبه. و این از عوامل کلیدی در کاهش وزنه.

لاغری با کنگر فرنگی

آرتیشو یا کنگر فرنگی داروی لاغریه و کسانی که می خواهند وزن کم کنن و لاغر شن می تونن هر روز آرتیشو بخورند. از تموم نقاط این گیاه می توان برای تهیه شکلای جور واجور سالادها و غذاها استفاده کرد، گیاه تازه رو پس از تمیز کردن میتوان منجمد کرد تا در فصول جور واجور ازش استفاده شه، شیره برگ آرتیشو یا کنگر فرنگی دارای املاح معدنی جور واجور و سینارینه و مصارف درمانی فراوون داره.

کنترل اشتها با قارچ

به جنگ با چربیای بدن میره. مصرف قارچ می تونه تولید و فعالیت سلولای سفید خون رو زیاد کنه. بهتره این غذا به روش سالمی پخته شه. از این رو مصرف قارچ سرخ شده از طرف کارشناسان پیشنهاد نمی شه. قارچ بخارپز یا کبابی شده در فر انتخاب مناسب تریه. پیشنهاد می شه که در این رژیم وعده ناهار یا شام رو به قارچ اختصاص بدین، البته می تونید صبحونه هم یه غذای ترکیبی مثلا املت قارچ بخوریدقارچ شامل بتا گلوکانه که واسه تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماریا مهم و لازمه.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *