با این خوراکیا به جنگ «چاقی» برید

با این خوراکیا به جنگ «چاقی» برید

اگه تصمیم به کاهش وزن دارین احتیاجی نیس کربوهیدراتا رو به کلی از رژیم غذایی تون خط بزنین. فقط کافیه به سراغ کربوهیدراتایی پر کالری مانند پاستا، نون سفید دست نذارین .

بعضی از کربوهیدراتا هستن که نه فقط چاقتان نمی کنن بلکه به کاهش وزنتون هم کمک می کنن. علاوه بر اون کربوهیدراتا واسه پیرو انرژی و مغز لازمن.

یکی از بزرگ ترین خیالات غلط در مورد کربوهیدراتا اینه که اونا باعث زیاد شدن وزن می شن اما واقعا نوع کربوهیدارتا است که موجب زیاد شدن وزن می شه. در این گزارش کربوهیدراتایی رو معرفی می کنیم که پر از فیبر بوده و به سوخت و ساز بدنتون در طول روز کمک زیادی می کنن. با ما همراه باشین.

بلغور جوی دوسر

این کربوهیدرات غنی از فیبر بوده و خیلی راحت در بدن هضم می شه. تحقیقات نشون داده مصرف بلغور جوی دو سر در بدن انفجاری ایجاد کرده و شدیدا با چربیای بدن مقابله می کنه. هچنین واسه سلامت و کارکرد درست قلب از بهترین هاست.

بلغور گندم

گندم چربی بدنتون رو آهسته آهسته آب می کنه، فقط کافیه روزانه ۵ گرم از اون در نصف فنجون آب جوش خیس کرده و در وعده شام بخورین. بعد مدت زمان کوتاهی نتیجه اونو خوب مشاهده می کنین.

لوبیا

اگه بخوایم بهترین خوراکیا واسه سلامت و کارکرد درست قلب رو نام ببریم مطمئنا لوبیا جزء اون دسته هستش. هم اینکه مصرف منظم اون واسه دستگاه گوارش و رسیدن به تناسب اندام خیلی خوبه چون که یکی از سالم ترین کربوهیدراتای موجود در این مورد شناخته شده. علاوه بر فیبر بالا، لوبیا مقادیر با ارزشی از پروتئین و آهن رو واسه تامین سوخت و ساز بیشتر بدن داراس.

کوینولا

شاید این خوراکی رو تا حالا نشنیده بودین و نمی دونین یکی از موارد فوق العاده به درد بخور و پر از پروتئینه. کوینولا یا بذر گنه گنه یه دانه کوچیک لوبیا شکل به رنگ عاجه که عطری ملایم و طعمی شیرین داره. از برنج سبک تره ولی میشه به عنوان جانشین برنج ازش استفاده کرد و معمولا واسه غلیظ کردن سوپ ازش استفاده می شه. کوینولا نمونه ای دیگه از غلات کامل است که پر از پروتئین هم هست. این خوراکی سالم ترین جانشین واسه برنج و ترکیبات دارای گلوتنه. محتوای غنی اسید آمینه اون دلیل می شه تا شروع به عضله سازی کنین.

ماکارونی سبوس دار

اگه به دنبال کاهش وزن هستین و ماکارونی رو به کلی از برنامه غذایی تون حذف کردین کمی دچار اشتباه هستد چون که ماکارونی سبوس دار یکی از خوراکیای هست که می تونه شما رو سریع تر به خواسته تون برسونه. با خوردن ماکارونی سبوس دار، فیبر بدنتون خوب تامین شده و واسه مدتای زیادی احساس گرسنگی نمی کنین .

سبزیجات

شاید نمی دونستید که میشه سبزیجات رو در گروه کربوهیدارتا دسته بندی کرد. وقتی که سبزیجات رو از برنامه غذایی خود دور می کنین در واقع بدنتون رو از موادی چون فیبر، ویتامینا، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها محروم کردین و با نبود مصرف دراز مدت اون دچار اضافه وزن شدید، سرطان و دیگه بیماریای جدی میشین.

برنج قهوه ای

اگه می خواین واسه مدتای طولانی گرسنه نشید و در عین حال چربی هاتون رو آب کنین برنج قهوه ای بهترین پیشنهاد براتونه. پس برنج قهوه ای رو جانشین برنج سفید کنین تا سریع تر به تناسب اندام برسین. این نوع از برنج علاوه بر خاصیت لاغر کنندگی پر از مواد معدنی و ویتامینه.

جو

شما جزء اون دسته از آدمایی هستین که میان وعده های ناسالم مصرف می کنین؟

تحقیقات نشون داده انتخاب یه کربوهیدرات پیچیده واسه میان وعده ای سالم بهترین انتخابه. جو یکی از اون کربوهیدراتای پیچیده س که با مصرف اون در میان وعده تون انرژی رو واسه مدتای طولانی در بدن ذخیره کردین و علاوه بر اون قندخونتان رو واسه ساعتا تنظیم نگه داشته و اینم باعث می شه از مصرف خوراکی های شیرین، دارای نشاسته و چربی ترانس دوری کنین.

میوه ها

میوه ها مثل سبزیجات در دسته کربوهیدراتایی هستن که بسیار ندیده گرفته می شن. در حالی که دارای شیرین کننده طبیعی، کربوهیدرات سالم، غنی از فیبر و پر از یه سری از ویتامینا و مواد معدنی هستن. آناناس، انگور، هندوانه ، هلو، سیب، طالبی، گریپ فروت و انار جزء اون دسته از میوه ها با کربوهیدرات پایین هستن و به چربی سوزی بدن کمک می کنه


منبع :

جام جم آنلاین

.

منبع : salamatdigital.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *