به گزارش ایران ناز چاقی شکمی با محاسبه دور کمر مشخص می شه و دور کمر بین تا سانتی متر و بالاتر نشون دهنده دچار شدن به این آسیب س. جالبه بدونین خیلی از افراد گرفتار هم اینکه وزن و چاقی نیستن اما از درجاتی از چاقی شکمی رنج می برن و آنهم به دلیل سبک زندگی غلط، افزایش مصرف فست فودها و کم تحرکی.

 

چاقی شکمی با خیلی از بیماریای متابولیک، مانند دیابت، افزایش چربی خون، فشار خون و بیماریای قلب و عروق رابطه مستقیم داره.با این حال هر چند مصرف بعضی شکلای جور واجور غذایی خطر دچار شدن به چاقی شکمی رو داره، گزینه های دیگری هم هستن که با افزایش متابولیسم بدن،

 

با این خوراکیا به کوچیک کردن شکم خود بپردازید!!

 

به کاهش وزن و در آخر جلوگیری از دچار شدن به چاقی شکمی کمک می کنن :اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی منتهی به تنظیم هورمون خواب یعنی ملاتونین شده، و چرخه و خواب و بیداری رو بهتر کنه. همین روند بهبود سوخت و ساز بدن رو داره. از طرف دیگه رژیم غذایی غنی از امگا 3،

 

 

 

آجیل یه منبع بزرگ از منیزیومه که اخلاق رو بهتر کنه. بدون وجود منیزیوم کافی در بدن، اندازه ملاتونین بدن کم شده و مشکل در چرخه خواب و بیداری ایجاد می شه. علاوه بر این، بدن ما به منیزیم واسه فعالیت قلب، اعصاب و ماهیچه ها نیاز داره. این عنصر در فعالسازی بیشتر از 300 آنزیم که فرایندهای بدن رو کنترل می کنن، دخالت داره.

 

منیزیم در کاهش وزن و فرم بدن هم نقش داره. دریافت کافی منیزیم به کنترل مقدار قند و انسولین در خون کمک می کنه. قند و انسولین، از مواردی هستن که با چاقی در ارتباطند. پس اگه مقدار اونها به درستی کنترل شه، کمک بزرگی به جلوگیری از زیاد شدن وزن می کنه. منابع غذایی منیزیم عبارتند از:

 

 

سبزیجات برگ سبزدار، حبوبات و مغزها. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که حتما قبل از به کار گیری مکمل منیزیم با دکتر مشورت کنین. یادتون نره که تنظیم چرخه خواب و بیداری خود، دلیلی واسه جلوگیری از چاقی شکمیه.در حالی که رابطه بین مصرف کلسیم و کاهش وزن هنوز ضعیفه، اما مشخص شده که مصرف شیر باعث کاهش چربی شکمی می شه. مانند منیزیوم، کلسیم منتهی به تنظیم چرخه خواب و بیداری،

 

از بین رفتن درد عضلانی و گرفتگی عضلات و آرامش اعصاب یم شه. از راه به کار گیری ماهی، آب پرتقال غنی شده با کلسیم، سبزیجات تیره رنگ مانند کلم و اسفناج و شیر می تونین کلسیم روزانه بدن رو تامین کنین.میوه هایی مانند گیلاس و آلبالو دارای کالری و چربی کمی هستن و مقادیر زیادی آب دارن.

.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *