:
با این خوراکیا سحرخیز شید

:

سایت آوای سلامت: واسه خیلی از افراد پیش اومده که با وجود استراحت کامل شبونه، بازم موقع صبح هنگام دچار احساس خواب آلودگی می شن و نوشیدن قهوه رو واسه رفع این حالت انتخاب می کنن و این در حالیه که نمی دونن قهوه شاید این وضعیت رو بدتر کنه مخصوصا اگه همراه با شیرین کننده های مصنوعی استفاده شه.
 به نقل ازpreventionدر واقع انتخاب مواد غذایی نادرست مانند قهوه شیرین فرد رو در تموم طول روز بی انرژی می کنه. عوضش بعضی از مواد غذایی وجود دارن که خاصیت اونا در سرحال موندن روزانه بیشتر از قهوه س.

بلغور جو: یه خوراکی مناسب واسه مقابله با خستگی بلغور جو دوسره. این ماده غذایی شامل کربوهیدراتای پیچیده و با کیفیته که در بدن به عنوان گلیکوژن ذخیره شده و به عنوان سوخت واسه مغز و ماهیچه ها در طول روز استفاده می شه.هم اینکه، بلغور جو شامل مواد مغذی مهم مانند پروتئین، منیزیم، فسفر و ویتامین ب 1 هستش که به تقویت سطوح انرژی کمک می کنه.
سرکه سیب: مخلوط سرکه سیب همراه با آب و عسل نه فقط یه درمان سنتی حساب می شه و واسه حفظ سلامت عمومی بدن خوبه، بلکه اسیدآمینها و پتاسیم موجود در این سرکه منتهی به رفع خواب آلودگی و خستگی هنگام صبح می شه.
تخم چیا: شامل اسیدهای چرب امگا 3 واسه تقویت مغزه که می تونه به افزایش هوشیاری هنگام صبح و رفع خستگی شبونه کمک کنه. البته امتیازات تخم چیا به همینجا محدود نمی شه و مصرف اون منتهی به هیدراته موندن و جذب و هضم سریع تر مواد غذایی و تبدیل غذا به انرژی می شه.
آب: مصرف آب آسونترین راه واسه کمک به بیدار شدن بهتر هنگام صبحه. حتی کم آبی ناچیز در بدن می تونه احساس ناهوشیاری رو بیشتر کنه. در واقع خیلی از ما هنگام بیدار شدن از صبح دچار درجاتی از کم آبی بدن هستیم. اگه می خواین از آبی که می نوشید، بیشتر بهره ببرین، کمی لیمو به آب اضافه کنین. این کار به دستگاه گوارش کمک می کنه و برخورداری از دستگاه گوارشی قوی، مهم ترین نکته در بالا نگه داشتن سطح انرژی حساب می شه.
نعناع: سبزی های دارای برگ های سبز تیره از جمله مواد غذایی انرژی بخش حساب می شن و در دسترس قرار دارن. این سبزی ها پر از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستن. اگه وقتی واسه جفت و جور یه ظرف بزرگ سالاد ندارین، چند سبزی رو با مخلوط کن هم بزنین یا آب بگیرین و اونو بخورین.

تخم مرغ: شما می تونید انرژی لازم واسه بدن و مغز رو از راه یه صبحونه کامل به دست بیارین؛ صبحونه ای که در اون پروتئین و چربی وجود داشته باشه؛ چون پروتئین و چربی واسه تامین انرژی بدن لازمن. تخم مرغ این وسط گزینه مناسبیه و اگه می خواهید مدت طولانی تری انرژی داشته باشین، کمی هم کربوهیدرات به صبحونه خود اضافه کنین و از مصرف مواد غذایی شیرین و فرآوری شده در وعده صبحونه دوری کنین.

منبع : برترینا

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *