: لوزالمعده یکی از اندام داخلی مهمه که حفظ سلامت اون با تغذیه رابطه مستقیم داره که در تنظیم قندخون نقش مهمی داره. به خاطر همین حفظ سلامت اون واسه کارکرد موثر بقیه اعضای بدن لازمه.ممکنه لوزالمعده به دلیل مشکلاتی مثل سنگ صفرا یا دیابت خوب عمل نکنه. به خاطر همین باید به تغذیه درست واسه حفظ سلامت لوزالمعده توجه شه. در ادامه به بعضی مواد خوراکی مهم واسه حفظ سلامت این عضو مهم بدن اشاره می شه.

سیر

سیر شامل مواد مغذی سودمندی مثل سولفور، اُلیگوساکاریدها، فلاونوئیدها و سلنیومه که همه واسه بافت لوزالمعده خوب هستن. به خاطر همین مصرف این ماده غذایی پیشنهاد می شه.

 

گیلاس

این میوه خوشمزه واسه حفظ سلامت لوزالمعده لازمه. گیلاس پر از آنتی اکسیدان و POHه که می تونن به مقابله با سرطان لوزالمعده کمک کنن.

 

سبزیجات چلیپایی

کلم بروکلی پر از فلاوونوئیدهای آپی ژنین و لوتئولینه که می تونه مانع از تشکیل سلول سرطان لوزالمعده شه. واسه حفظ سلامت لوزالمعده مصرف گل کلم و کلم پیچ هم بسیار پیشنهاد می شه.

سیب زمینی شیرین

این ماده خوراکی موجب تقویت کارکرد لوزالمعده شده و احتمال دچار شدن به سرطان لوزالمعده رو کم می کنه. به طورطبیعی شامل آنتی اکسیدانه که واسه لوزالمعده خوبه.

پیاز

پر از فلاوونوئیدهایه که ترکیبات ضدسرطانی هستن. سولفور موجود در پیاز می تونه به حفظ سلامت لوزالمعده کمک کنه.

پونه کوهی

شامل ترکیب ضد هیپرگلیسمی (ضدافزایش قندخون) است که در مقابله با سلولای سرطان لوزالمعده موثره.

زردچوبه

التهاب در لوزالمعده از راه زردچوبه قابل کاهشه. می تونه به تحریک تولید انسولین و کاهش قندخون کمک کنه.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *