گیاهان و میوه هایی هم وجود دارن که می تونن از تورم و نفخ شکم جلوگیری کنن که Huffington Post در گزارش گذشته خود به اون پرداخته :
 باد شکم می تونه به وجود اومده به وسیله غذاهای گازدار، آلرژیای غذایی یا غذاهای فوق العاده غنی شده باشه. آروم غذا خوردن و دوری از مصرف نوشیدنیای گازدار احساس پف کردگی رو کم می کنه.

اما گیاهان و میوه هایی هم وجود دارن که می تونن از تورم شکم جلوگیری کنن که Huffington Post در گزارش گذشته خود به اون پرداخته :

آووکادو :
در بالاترین جایگاه این فهرست قرار داره چراکه از موز هم پتاسیم بیشتری داره. غذاهای پر از پتاسیم می تونن از تجمع سدیم اضافی در بدن جلوگیری کنه. آووکادو دارای بافت خمیریه که ساندویچا و سالادها رو خوشمزه می کنه. هم اینکه می تونین اونو به سس یا اسموتی اضافه کنین.

آناناس :
شامل آنزیمی طبیعی به نام بروملائینه که به مشکلات گوارشی ازجمله باد شکم و سوءهاضمه کمک می کنه. هم اینکه پر از فیبر و آنتی اکسیدانه. آناناس فارغ از اینکه به خودی خود خوشمزه س در ترکیب با یه اسموتی یا سس سالسا گزینه مناسبی هستش.

مارچوبه :
به دلیل داشتن خاصیت ادرارآوری طبیعی شناخته شده. این سبزی پر از فیبره که به سلامت معده و روده کمک می کنه. مصرف اون همراه با گوشت و غذاهای دریایی اونم بخار شده، برشته یا کبابی پیشنهاد م شه.

رازیانه :
شامل آنتی اکسیدانا، روغنای اسانس، ویتامین، مواد معدنی و فیبره. بعضی از اسانسای موجود در دانه های رازیانه با بهبود کارکرد جذب و هضم مواد غذایی از نفخ شکم پیشگیری می کنه. می تونن اونو روی سالاد، سس یا غذاهای دریایی تازه بپاشید.

زنجبیل :
به دلیل کمک به نرم کردن معده معروفه. هم اینکه در خالی کردن تورم معده از غذاهای گازدار مؤثره. زنجبیل مزه ای تا حدی شیرین و فلفلی به غذاهای آسیایی و هم آبمیوه، اسموتی و سوپ اضافه می کنه. مطمئن باشین جویدن یا نوشیدن زنجبیل واسه رفع مشکل نفخ شما خوبه.

منبع : salamaneh.com

جمع آوری سلامت اکاایران

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *