:
با این خوردنیا، موهاتون قشنگ تر می شه

:

سایت آوای سلامت: درست مثل هر بخش دیگه از بدن، سلولا و فرآیندهایی که درخشندگی و سلامت موهای شما رو جفت و جور می کنن هم به یه رژیم غذایی متعادل و جور واجور نیاز دارن.

اینجا ده ماده غذایی موثر در حفظ سلامت مو معرفی شده:
ماهی: ماهیای چرب مانند ماهی آزاد، ماهی ساردین و یا قزل آلا شامل اسیدهای چرب امگا 3 هستش. بدن به طور طبیعی این چربیا رو نداره و شما باید از راه غذا یا مکملا اونا رو به دست بیارین. اسیدهای چرب امگا 3 نه فقط از شما در برابر بیماریا مراقبت می کنه، بلکه واسه رشد موی سالم و نگه داشتن مو در حالت براق و پر نیاز به مصرف این چربیا دارین
ماست یونانی: شامل عنصریه که جریان خون رو به پوست سر بهتر کنه و باعث رشد مو می شه. این ماست هم اینکه شامل ویتامین ب 5 شناخته شده با عنوان اسید پانتوتنیکه که واسه جلوگیری از از دست دادن و ریزش مو موثره.
اسفناج: مانند بسیاری دیگه از سبزیجات تیره رنگ پر از مواد مغذی شگفتن انگیزه. اسفناج غنی از ویتامین آ، آهن، بتاکاروتن، فولات و ویتامین ثه و مصرف اون واسه حفظ سلامت پوست سر می تونه به درد بخور باشه.
غلات غنی شده با آهن: دریافت کافی ماده معدنی آهن منتهی به جلوگیری از ریزش مو می شه. این وسط شما می تونین این ماده معدنی رو از راه مصرف غلات غنی شده با آهن، سویا یا عدس دریافت کنین. گوشت گاو، هم شامل مقادیر زیادی آهنه.
مرغ بدون چربی: وقتی پروتئین بدن شما به اندازه کافی نیس، رشد مو دچار مشکل می شه و موهای قدیمی تر هم دچار ریزش. گوشت مرغ یا بوقلمون که شامل چربیای اشباع کمتری هم هستن، واسه دریافت پروتئین لازم روزانه خوبه.
سیب زمینی شیرین: واسه این که موهاتون خشک نباشن و درخشندگی خود رو از دست ندن، بهترین گزینه به کار گیری سیب زمینی شیرینه که منبع خوبی از بتاکاروتن حساب می شه. بدن شما بتاکاروتن رو به ویتامین آ تبدیل می کنه و این روند در برابر خشکی پوست مراقبت بوجود میاره.
دارچین: این ادویه هم به بهتر شدن جریان خون کمک می کنه و اکسیژن و مواد مغذی رو به فولیکولای مو میرسونه.

تخم مرغ: شامل پروتئین و آهن و پر از ویتامین ب شناخته شده با عنوان بیوتینه که به رشد مو کمک می کنه ضمن این که منتهی به جلوگیری از ریزش مو هم می شه. بیوتین از ایجاد ناخنای شکننده هم پیشگیری می کنه.
مغزها: گردو، بادام زمینی و … شامل روی هستن که مانع ریزش مو و نازک شدن موها می شه. هم اینکه گردو شامل سلنیومه که واسه حفاظت از سلامت پوست سر می تونه به درد بخور باشه و احتمال بروز شوره سر رو کم کنه.
موز: کمبود ویتامین ب 6 منج ربه نازکی و ریزش مو می شه. این ویتامین در بدن به جذب مواد مغذی کمک می کنه. مصرف موز این کمبود رو جبران می کنه. علاوه بر این ویتامین ب با تولید گلبول قرمز خون در ارتباطه. گلبول قرمز هم به نوبه خود فولیکولا رو تغذیه می کنه و باعث درخشش و رشد موها می شه

منبع : برترینا

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *